Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Dessa val, dessa kval...

Av Sajberlena - 23 juni 2010 09:02

Onsdag = leeedig!!


Brabra!


I två dagar har jag gått och tänkt; nä, jag gör inte det idag jag väntar till onsdag...

Och nu kommer jag inte ihåg vad det var jag inte gjorde och skulle göra idag?! Eller är det kanske så att listan är så lång att jag inte vet var att börja... Får väl ta tag i mig lite och börja sortera?


Äääääh... Det lät tråkigt.


Förmodligen handlade mina tankar om att jag skulle placera mig i min nyoljade hammock med en kopp kaffe och lösa ett korsord eller två, visst? Men vänta lite. Hammocken är nyoljad, men dynorna... De ligger kvar i källaren. Och bordet står kvar i mitt renoveringsrum där det agerat arbetsbänk för mina fönsterrenoveringar...


För att göra verklighet av mitt - som jag tror - planerade projekt krävs således en massa arbetsinsatser. Uuuuhhhh!   


Dessutom är det inte så fridfullt att sitta i hammocken innan jag är klar med fyllandet av sten i landet, vilket innebär att jag måste ta tag i tvättandet av stenarna. Annars kommer ångesten att gnaga i mig under hela min sittning och korsordet aldrig bli löst. Dubbeluuuuuhhhh!    


Det lutar väl åt att jag måste köra iväg nånstans för att slippa jagas av alla "måste-fixa-borde-vart-klart-för-länge-sen". Problemet är bara att då måste jag ta tag i min Spykersaab som för tillfället är fylld till bredden av diverse "orkar-inte-bära-in-just-nu"-prylar... Dessutom har den stått under nåt läckande träd i stan och döljer sig under en beläggning som påminner om outspädd apelsinsaft. Ska jag åka nånstans kräver det minst lika energiska insatser som allt annat alltså.


Kanske bäst att jag håller mig här vid köksbordet, i lugn och ro, så jag inte upptäcker fler saker jag borde göra men inte vill. Eller ta tag i mitt liv och jaga bort alla måsten genom att helt enkelt bara GÖRA dem?


Får fundera på det medan jag dricker kaffe och löser ett korsord...   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards