Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Sajberlena - 30 juni 2010 16:56

En dag på utomhuspoolbad med barnen har resulterat i en ojämn, grisskär och inte allt för vacker solbränna på hela mig. Mycket irriterande med tanke på att det var i runda slängar 43:dje året i rad detta händer och jag aldrig lär mig någonting!


Annars var det mot alla odds en mycket trevlig dag med tanke på hur den startade:


- Mammaaaa, ska vi åka snart?

- Ja, om en stund.

- Mammaaaaa, NÄR ska vi åka?

- När Mellanfisen vaknar och jag plockat ihop allt jag ska...

- Mammaaaaa, ska vi åka NU då?

- Gå och städa ditt rum!


När både barn och jag plockat ihop och fått med oss det vi behöver börjar först lillfisen:


- Detta blir ingen rolig badresa för det kommer bli dåligt väder!

- Varför tror du det?

- Kolla molnen! (Pekar mot en klarblå himmel med små, vita tussar)

- Äh, det blir bra, nu åker vi så vi hinner bada INNAN det blir snöstorm!

Och då börjar mellanfisen:

- MÅSTE jag följa med?

-JA, det MÅSTE du, in i bilen och håll klaffen nu, vi ska åka och bada och vi ska ha det mysigt och nu slutar ni gnälla!

Spykersaaben drar iväg med tre sura, tysta och buttra passagerare...

Stopp vid affären för fikabunkring.

- Vad ska vi ha för fika?

- Jag ska inte ha nåt... (mellanfisen)

- Jag vill ha godis... (lillfisen)

- Nä, men vi kan köpa kex och dricka och frukt. Ska vi köpa äpplen?

Tysta, tveksamma nickar.


Iväg till baderiet. Framme plockar vi ur grejerna men lillfisen vill inte ta sin väska.


- Ingen idé, jag tänker ändå inte bada...

- ????

- Nä, det är dåligt väder och jag tänker inte bada!

- Nu tar vi med väskan ändå för säkerhets skull. Du behöver inte bada men om du ändrar dig tänker jag inte springa tillbaka! Varsågod, bär!

Släpsläp, hashas, tjureri..


Sen badades det.  Och badades och badades och solades och fikades.

Tror ni lillfisen ville upp ur poolen när vi skulle åka hem tre timmar senare?


Nope.


Var alla nöjda och glada när vi kom hem?


Jupp!


Ser vi ut som tre små grisar varav en är mycket större än de andra?


Jajamen!    

Ovido - Quiz & Flashcards