Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Sajberlena - 9 juni 2010 22:40

Alltså, jag tror inte vi är som vi ska nånstans i den här familjen...


Jag har precis ringt och anmält att vi ska vara med på musikevenemang i hembygdsparken i augusti.


"Jomen, vi ska vara med, inga problem, vi ska spela och sjunga, jajamen!"


Vad vi glömde i all hast är att vi inte KAN inte spela och sjunga! En inte alltför väsentlig detalj i det hela.


Visst sitter vi här och plinkar och plonkar och skrålar med jämna mellanrum. Sönerna och maken kan alla spela gitarr och IBLAND, med mö vin i mig och lite party runt mig så kan jag hjälpligt kraxa fram en ton eller två. Annars kan det bli PRECIS hur som helst. Det händer att det blir precis hur som helst även med vin och party. Men vi har ju aldrig övat in någonting tillsammans, vi har aldrig varit i närheten av att framföra våra övningar inför lyssnande människor.


Så... vi har knappt tre månader på oss. Lära in tre låtar, helst samma låtar allihop, öva in sång och stämmor och detta med skapligt resultat.


Vad är det för FEL på oss??????

Av Sajberlena - 9 juni 2010 07:34

Käre vädergud.   


Idag är det onsdag. Jag är ledig.


Igår vet jag bestämt att jag beställde sol och svaga, varma vindar eftersom jag ska tvätta kläder hela dagen och behöver få dem torkade - snabbt.


Gick beställningen inte fram? Har ordern inte packats? Har du fått leveransproblem? Semestervikarier på ordermottagningen?


Det är grått som en elefant på himlen, fuktigt och jag känner helt klart hur hotet om regn omger mig.


Tycker. Inte. Om.


Förlåt mig för att jag jobbat häcken av mig ett tag och inte hunnit tvätta. Men mina barn behöver rena kläder och jag brukar inte be om mycket.


Så, om vi ska ha någon fortsatt relation i framtiden så GE MIG   , VARMA VINDAR OCH TORKVÄDER FÖR HELVETE!!!   


Amen.   



Ovido - Quiz & Flashcards