Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Sajberlena - 2 februari 2010 10:22

Som jag tidigare nämt är jag ingen stor fan av mobiltelefoner. Den finns, ligger i jackfickan ibland (när jag inte glömmer den hemma vilket händer allt som oftast) och då och då tar jag upp den och kollar lite på den. I skärmen står oftast "7 missade samtal" och "4 nya meddelanden" eller liknande. Hm.


Grejen är att jag HÖR den inte! Varför? Volymen är nedskruvad till ett minimum. Varför? Maken blev såååå galen över Malena Ermans schlagerlåt när den ringde och Achmed the dead terrorists gapande så fort det kom ett SMS så han blev nästan gråhårig. "SKRUVA NEEEEEEER VOLYMEN" skrek han och man blev nästan lite rädd om hans hjärta.


Så, jag skruvade ner.


Och vad säger maken nu?


"Jag RINGER och RINGER, skickar SMS och du SVARAR ju aldrig!"

  

Öh, nä... Jag HÖR den ju inte!   


Men det är kanske bättre att jag talar in samma meddelande som han har varenda gång jag försöker få tag på honom. "I´m not available right now, please leave a message". "Du svarar ju inte heller" säger jag. Men si det beror ju på viktiga saker, ni vet; mööööööten och sånt.  När det gäller mööööööten är man en starkt nerprioriterad varelse!


Nästa gång jag får det meddelandet i örat ska jag leave ett message där jag talar om att huset står i ljusan låga! Det kanske får honom att lyfta luren när jag ringer...   

Ovido - Quiz & Flashcards