Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Sajberlena - 19 februari 2010 09:27

För ett par år sedan var jag så himla duktig och la upp alla våra jobb i projekt i redovisningen. Bara för att vi skulle ha lite intern koll på hur varje jobb går tänkte jag. Brabra!


Nu har revisorn hälsat på i TRE timmar för att i princip tala om att jag numera måste börja jobba heltid för att ha koll på projektuppföljningen...   Han sa det inte med ord men jag kände nog hur andemeningen informerade mig med tanke på kraven han ställer.


Det ska föras upplupna kostnader och intäkter och löner och hela köret, sen ska skiten bokas bort till nästa månadsskifte för att bytas ut till reella siffror! På VARJE projekt!!! Vi snackar överarbetning på hög nivå om ni frågar mig.


Jag funderar på att skola om mig. Rörmokare - det hade nog vart nåt!


Annars är livet precis som för alla andra, snöigt. Jobbade till klockan 10 igårkväll och det var ingen lätt sak att köra hem till skogen kan jag meddela.


However, helgen nalkas och min vana trogen vägrar jag inrätta mig i den allmännna uppfattningen om att bara för att det är en speciell dag så skall den innebära massa "mys".  Däremot kommer sonen hem från Malmö med tåget idag, och jag tänker laga nån god mat till honom för han är student och har inga pengar. Eller mat. Eller kläder. Eller böcker. Eller nånting. Tydligen. Till maten tänkte jag bjuda mitt sinne på ett glas rioja eller två.   


Imorron blir det innebandy, förutsatt att laget som skall möta sonen och hans lagkompisar tar sig till Tausaus med tanke på aviserad snöstorm. Sen blir det bror och svägerska och samkväm.


Söndag blir vilodag. Hoppas jag.


Men ikväll vägrar jag begreppet fredagsmys! Jag ska bara ha fredagskväll med mat, gott vin och gott sällskap. Okej?   

Ovido - Quiz & Flashcards