Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Semesterfester

Av Sajberlena - 17 juli 2011 23:25

Ho-hooo - lever ni?


Jag lever. Tydligen. Tror jag.


Jöööösses vilken helg!


Jag har firat Vackra Annas födelsedag med en roadtrip till Öland, innefattande kulturella inslag, gastronimiska inslag och frekventa inslag av vin. Ja, alltså, det var ju inte bara jag som firade henne, hon var med själv också. Och en hel bunch av andra fantastiska kvinnor fördelade i två bilar. Nya bekantskaper och ytterligare livsberikande event. En klar tolva på den tio-gradiga trivselskalan.    


Vi firade henne i närmare 13 timmar, varefter jag landade i min egen trädgård mitt i natten. Där väntade då hela släkteriet vilka tidigare under dagen landat i samma trädgård, fast med husbil från andra hållet. Det var bara att börja om igen, nya vinglas och ny fest.


Jag ramlade i säng halv sex i morse, ackompanjerad av fågelkvitter och solsken. Mhm - jag vet, jag trodde också jag var för gammal för sånt. HAHAHAAAA vad FEL jag hade!!!   


Hälften av släkteriet lämnade oss vid middagstid idag för att en halvtimme senare ersättas av en bror med familj. Eftermiddagen tillsammans med bl a en fyraåring som ÄÄÄÄÄLSKADE allt hon såg; hästar, kattungar, grodor, hallonbuskar... och en tvååring som hela tiden ville plocka "meeeeer smultor" gav inte så mycket tid åt att känna efter hur fyra timmars sömn egentligen påverkade mig.


Det var väl inte förrän de också åkt hem och de kvarvarande släkt-resterna från gårdagen lämnade oss som jag kände att en bok i hammocken kanske kunde vara en bra idé.


Tre rader senare sov jag. I fem timmar.


Måste varit en osedvanligt tråkig bok...?   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards