Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Semestersprits

Av Sajberlena - 28 juli 2011 21:18

Jo, jag var ju på Tupperwareparty hos Vackra Anna och jag köpte en sprits. En Tupperwaresprits. Fast jag inte behövde någon egentligen, den var liksom bara… typ braåha!


Nu har den kommit och den är precis lika fin som den var när jag köpte den. Gul och orange. Och dragspelig. Och har massor av olika såna där hål man kan spritsa med, randigt, rakt, fyrkantigt och ja ni vet…


I min glädjeyra över att vara ägare till en gul och orange Tupperwaresprits sitter jag nu här och funderar på om jag inte borde använda den till nåt… Kanske borde jag spritsa lite med den? Baka en gräddtårta?


Med handen på hjärtat – jag har aldrig spritsat något i hela mitt liv. Förutom nån enstaka gång när jag fått storhetsvansinne och fått för mig att göra gräddblommor på nån fölsedastårta kanske. Nu kan jag inte bestämma mig för om det beror på att jag a) inte ägt någon Tupperwaresprits eller b) jag helt enkelt aldrig haft behov av att spritsa saker…


Om det beror på a) så är det ju kanonbra för då är det ju bara att sätta igång nu!


Jag bakar en gång om året. Till jul. Lussekatter. Mig veterligen spritsar man inte lussekatter.


Fast å andra sidan – varför inte? Måhända skulle jag spritsat alla mina lussekatter om jag bara haft en gul och orange sprits?


Nu kan jag kanske börja baka två gånger om året – spritsade kakor på sommaren och lussekatter till jul?


Inte för att vi äter spritsade kakor i vårt hus, men även det kan ju bero på att vi aldrig har några. Vi har ju aldrig haft någon Tupperwaresprits!


Hur som helst – den är snygg, den är rolig och det är förmodligen det dyraste vi har i vårt kök just nu. Förutom spisen. Kanske ska jag bara lägga den i en låda och skriva ”Oanvänt arvegods” till barnen att öppna efter mitt frånfälle…


Annars kan man ju alltid spritsa potatismos. Falukorv och spritsat potatismos måste ju vara the shit liksom!


 


 
 
Maria

Maria

28 juli 2011 23:00

Omg jag gjorde samma sak i våras! Köpte en tupperwaresprits utan att veta vad jag ska ha den till :) vi får hitta på bra spritsgrejjer o tipsa varann ;)

http://renovationaryroad.bloggplatsen.se

Sajberlena

28 juli 2011 23:29

The Sp(i)rits of Life-club är härmed grundad! Som jag plägar säga; man har aldrig lika roligt utan Sprit(s).

Nu jobbar vi för Spritsens utvecklande, bevarande och kulturhistoriska värde. Jag LOVAR att skicka vartena litet tips så fort jag bara hittar dem! :D

 
riesling

riesling

3 augusti 2011 21:00

Jag är djupt imponerad av din sprits och känner väldigt tydligt i hela kroppen att det måste vara en exakt sådan sprits som saknas för att mitt liv ska vara komplett ...

(fast man kan baka riktigt coola saker med en sån ...)

http://riesling.bloggplatsen.se

Sajberlena

7 augusti 2011 13:53

Aaaahhh, precis så!! Det var liksom den bälg som fattades!

Nu - nu kan jag andas igen. Det faktum att min man inte förstår mig gör mig liksom ingenting längre, mitt liv har sprits!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards