Alla inlägg under april 2012

Av Sajberlena - 1 april 2012 18:29

Jag har, för första gången i mitt liv, köpt biljetter till en rockkonsert!! Jajamen!! Nickelback, Hovet, september. I´ll be there.

Visserligen fick jag ropa på maken och kolla med honom VAR han trodde jag ville sitta, och han pekade och tyckte och ansåg så jag gick på hans linje. Han åker runt på sånt där jämt och jag litar på hans omdöme.

"Men tror du inte jag hellre vill stå vid scenen?" frågade jag. "Det är ju trots allt en rockkonsert..."

Men si det trodde han då rakt inte. Möjligen baserar han det på att vi en gång i vår gröna ungdom var på Bruce Springsteen och gick efter halva showen... Vi stod 10 meter från scenen, jag såg ingenting, jag tyckte det var trångt och jag ville stå längst bak och han tyckte väl det var ganska meningslöst så vi gick.

Nu tror jag att jag hade gillat att stå den här gången men jag ska ju ha Storson och Mellanson med mig så jag får offra mig. Även om de är med för att ha koll på mig och inte tvärtom så känns det bättre såhär. Annars kanske de tappar bort mig och då vet man aldrig vad som händer... De brukar ju t o m ha svårt att hålla rätt på mig på ICA liksom. De skyller alltid detta faktum på mig och att jag "far runt som en studsboll" men det är bara illvilligt förtal naturligtvis.

Och i fredags var jag och mina nya skor på konsert med Nazareth och det var asbra! Jag hängde lite med Dregen och spelade lite skivor medan vi väntade på att de skulle börja... Vaddå "tror mig inte"? Ha! Gjorde jag väl visst det...

   

Å sen om nu inte Dregen råkar minnas det hela så är det inte mitt fel...   

Alla goda vänner drack öl...

 

...medan jag berusade mig på sockerbomben Coca Cola...

 

Och DET var ju ganska bra med tanke på att jag körde och att jag förmodligen hade försämrat mina köregenskaper om jag också druckit öl...

Tycker ni bilderna är konstiga? Ja, DET är inte mitt fel! Det är den sabla Ajfånens fel, den är så krånglig och komplicerad så jag orkade inte ens försöka bry mig...

Därför är det heller ingen idé att ens lägga upp bilderna från konserten eftersom de bara består av massa spotlights i grönt och rött.

Men jag ska ändå dela med mig av en av höjdpunkterna från kvällen, fast i yngre tappning. Håll tillgodo och Dream On!

http://www.youtube.com/watch?v=xdtv1asgcZ8

Ovido - Quiz & Flashcards