Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Jag är ju flera!

Av Sajberlena - 17 juni 2010 10:33

Har under några dagars tid kastat mig in i backflashes från svunna dagar tillsammans med Kusin von Värmland.

Vi har inte träffats på "riktigt" (förutom att vi morsade på varandra på en begravning för några år sedan typ) på ungefär 30 år eller nåt sånt. Innan våra vägar skildes genom att vi blev äldre, sedan vuxna och skapade oss egna liv var umgänget tämligen frekvent.


Jag är inte någon ihärdig släktsocial människa. Det har tyvärr blivit så, den geografiska spridningen och mentala men från barndomen har spärrat den biten lite grann. Man har haft koll på varandra genom andra gemensamma släktingar men inte mer.


Men efter de här dagarna kan jag bara säga - fan vad underbart kul det är att ha människor i livet som man faktiskt delar en bit historia med! Inte bara att man minns och börjar meningar med "kommer du ihåg..." även om det är kul det också, men att man vid djupare analyser av saker och ting inser att man inte är ensam om att ha präglats av en gemensam historia. Som man gör med sina syskon men sett med andra glasögon på något vis. Hur man i vissa lägen ser bitar av sig själv i någon som man egentligen inte ens känner!


Saker man aldrig kan förklara riktigt för utomstående blir plötsligt självklara och behöver inte alltid ens nämnas i diskussionen. Det goes without saying.


Tänk att det finns fler som nästan är lika galna som jag därute i världen...   


Det har varit så roligt - och nyttigt - och nu ska jag vara glad i flera dagar!

  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards