Alla inlägg den 5 november 2012

Av Sajberlena - 5 november 2012 22:28

Hallå? Vågar man titta in här idag eller??

Fattar ni vad upprörd jag blev igår! När jag hade skrivit förra inlägget och kollade hur det såg ut var plötsligt massa ord markerade som om de vore länkar - jag fattade ingenting, hade jag gjort fel nånstans? När man sedan förde muspekaren över orden så ploppade det upp nån jefla annons om nån dejtingsajt!!! Jag som varit gift sedan kyrkan uppfanns, jag vill inte HA reklaminlägg i mina texter alls och i synnerhet inte för något som inte har någonting med mig, mitt liv eller min blogg att göra! Jag började genast bygga en ny blogg på ett annat forum och skrev ett inlägg där. Det blev precis likadant...   

Hade företaget köpt vartenda blogg eller vaddå??? OM jag någon gång skulle bli singel så kommer jag ALDRIG rega mig på det företaget i alla fall, ren principsak.

I alla fall.

Jag har skaffat twitter! Jojomän... Nä, inte vet jag varken vad jag ska ha det till eller vad det är bra för men det kändes bra just då. Så nu måste ni börja följa mig där, jag heter @sajberlena och tycker det är ganska trist att skriva massa inlägg som ingen läser.

Min första tanke var att jag skulle börja där istället för som nu, skriva massa inlägg på Fäjsbock flera gånger om dagen så mina vänner fick vila lite, men det känns ju meningslöst att skriva för sig själv om ingen läser. Då kom jag på att jag kunde koppla twitterkontot till FB så syntes alla twitterinläggen där - men då försvann vitsen igen för då kan jag ju lika gärna skriva direkt på FB?!

Så nu sitter jag här med ett twitterkonto och hojtar ut i tomma sajberspejset och ingen hör när jag ropar... Ställ upp nu, kom igen!

En bra grej som hände idag;


Jag har ju känt mig lite deppig och så ett tag och blev ju inte gladare när jag insåg att det förmodligen beror på min ålder. Tydligen ska det genomlevas någon åter-pubertal förvandling när man är närmare femtio än tjugofem. Har jag läst.

Av en händelse råkade jag skummläsa lite gamla inlägg jag skrivit för ganska exakt ett år sedan och kan ni tänka er; jag var lika trött, anti och nere då som jag varit nu!!! Det ÄR inte åldern, det är en tradition! Herrejösses så bra, då behöver jag inte bli bekymrad nästa år vid den här tiden utan bara gilla läget och hitta en lagom tjock DVD-box. Förra året var det Greys Anatomy som fick hålla mig sällskap, den får väl gå i repris i år eftersom jag inte varit förutseende nog antar jag.

Bäst jag skyndar mig så jag hinner se hela serien innan jag har deppat klart...   

Ovido - Quiz & Flashcards