Alla inlägg den 12 november 2012

Av Sajberlena - 12 november 2012 14:04

Slösurfade lite eftersom jag kört fast på jobbet och inte orkade reda ut varför. Helt utan förvarning hamnade jag på en sida för klimakteriekossor och tänkte att "jag kan väl läsa där likaväl som någon annanstans".

"Upplever du någon av följande besvär?" stod det;


Du svettas om nättern och/eller dagarna?
Tja...Men bara för att man får gå upp och duscha och byta lakan mitt i nätterna behöver väl inte det betyda att man är gammal???

Du känner dig ofta irriterad?

Hahaha, jorå, det händer men det är ju bara för att alla ANDRA är så korkade och dumma, vem irriterar sig inte på sånt liksom...


Du får hjärtklappning?

Jo men det är mest när jag springer i springmaskinen, när telefonen ringer, när det är råttor i hus och bil och när jag lägger mig på soffan, och när jag sitter i bilen och när jag jobbar, äter, duschar, läser -  annars är det lugnt...


Du har sömnproblem?
Ja, DET är ett stort problem! Jag somnar så fort jag sätter mig i soffan och hela familjen ska ha quality time, jag somnar så fort jag åker bil (åker sa jag, inte när jag kör), jag somnar nästan på jobbet när det är 28 grader i mitt rum och jag somnar innan jag lägger huvudet på kudden!


Dina slemhinnor är torra?

Nja, jag blir lätt torr i halsen när jag äter stark mat och jag blir torr i ögonen om jag inte blinkar, annars är det lugnt.


Du känner dig nedstämd?
Jo, men det är ju för att det är så trist och tråkigt allting, grått och mulet, inget kul händer och det är krig i världen och för att jag inte har något riktigt badrum... Dessutom var jag lite nedstämd förra året också vid den här tiden och då var jag betydligt yngre än jag är nu!


Du besväras av trötthet och/eller koncentrationssvårigheter?

Jomen alltså... hur var frågan...???   


Du känner dig ofta orolig?
Nä, tvärtom - väldigt sällan faktiskt!


HA! Så där SER ni! Jag är inte ett dugg klimakteristisk!


"Ordet klimakterium kommer från grekiskan och betyder fritt översatt ”livets höjdpunkt” – d v s den punkt varifrån man kan se både framåt och bakåt." Visste ni det?


Det finns tydligen stickor att köpa för att kolla var i livet man står. Menopause test. Man kanske skulle prova det? Och nästa gång omgivningen surt frågar om det HÄNDELSEVIS kan vara så att man är i känslig ålder så kan man trycka upp den där stickan i fejjan på honom och väsa att "Jag är inte ett jefla dugg grinig - JAG STÅR BARA PÅ LIVETS HÖJDPUNKT OCH GLOR OCH JAG SER INGET BADRUM!!!!"   





















































































 

 
 
 
 
 
 
 
 
Ovido - Quiz & Flashcards