Alla inlägg den 29 november 2012

Av Sajberlena - 29 november 2012 19:05

Jag gillar klassisk musik. Jag gillar opera. Jag gillar rock. Jag gillar pop. Jag gillar progg. Sammanfattningsvis - jag gillar ALLT.  I lagom doser och - framför allt - rätt musik vid rätt tillfälle!


Exempelvis vill jag ha partymusik när jag ska på fest, progglåtar när jag sjunger, popmusik när jag poppar popcorn, opera när jag kör bil och klassisk musik när jag jobbar.


Där har jag lite problem.


I vårt nya, fina lager- och kontorshus är jag den enda som uppskattar klassisk musik och opera. Verkar det som. Däremot står radion på HELA dagarna och då med nån reklamkanal som spelar SAMMA låtar om och om och om och om igen... Det driver mig till vansinne, men det verkar vara vad majoriteten föredrar och jag rättar in mig.


Häromdagen nämnde jag, i förbifarten och ytterst ödmjukt att "vi kan väl för f-n spela lite opera och klassisk musik på den här tredje klassens sylta" och blev omedelbart inrättad i ledet. "Kommer aldrig hända" sa en av delägarna till fastigheten. ´kej, ´kej...


Idag satt jag där och jobbade i mitt anletes svett och då just denna fastighetsägare ropade på mig. "Leeeenaaaaa" skrek han. Jag ilade ut som en gasell och undrade vad han ville?


"Detta händer bara en gång och det händer nu, ba så du vet" sa han och tryckte på fjärrkontrollen till stereon.


Ur högtalarna vällde de ljuvaste musik - det var Sommar av Vivaldi och Nötknäpparen av Tchaikovsky och massor av andra stycken och jag har väl aldrig jobbat så bra!!


Alla andra gick in till sig och stängde dörrarna. Jag hade min på vid gavel och njöt i fulla drag. Den musikansvarige fastighetsägaren fick förklara flera gånger för upptittande gäster att "det var för Lenas skull".


Ibland blir man nästan rörd till tårar av andras uppoffringar. Fast jag tror inte någon snyftar över mina, där jag sitter och lyssnar på Darins Astrologen fem gånger i timmen - den är ju inte ens tillnärmelsevis lika bra som originalet...


Nästa vecka ska jag vara snäll hela veckan!   


http://www.youtube.com/watch?v=iz10t_B9xNE


Av Sajberlena - 29 november 2012 09:52

Har jag nämnt att jag numera inte kör Spykersaab utan Toyota? Jasså, det har jag. Brabra!

Har jag nämnt att Toyota är den mest ospännande bil jag haft? Inte mycket att lära sig, går inte för fort och inte för sakta, drar inte mycket bensin och ingen olja och går aldrig sönder. Typ inte mycket överraskningar alltså, om man säger så. Jaså, det har jag sagt? Då är ni med på banan...

Sedan bilen inhandlades för två år sedan har jag varit våldsamt lite, lite irriterad över att funktionen "spola strålkastarna" inte har funkat. Jag menar, jag har hunnit tömma spolarvätskan en miljard gånger ungefär men ALDRIG har det hänt nåt på lyktorna.

När vi åkte på långresa sist menade maken på att jag skulle kolla hur spolarna på lyktorna funkade för det måste fixas - så fort det blev lite geggigt och mörkt såg man ju inte vägen framför sig.

Jag kollade i instruktionsboken.

Så nu, efter två år som sagt, har jag lärt mig att på en Toyota sitter inte strålkastarspolaren på samma spak som vindrutespolaren... Nä, den sitter på knappen som jag hela tiden trott var dimljus!

Mina resor till jobbet är betydligt roligare nu! För jag har en knapp som jag trycker på hela vägen och shit vad jag ser bra.

My Toyota is fantastic  amazing!

Ovido - Quiz & Flashcards