Alla inlägg den 8 november 2012

Av Sajberlena - 8 november 2012 22:18

Idag var det världspremiär för "Sajberlena goes fitness-style". Utrustad med blå tagg susade jag iväg till Gymmet för ett första möte med min Instruktör, maskingenomgång och - huvvaligen - t r ä n i n g s s c h e m a. Mhm, you hörd me!   

Som en liten, oskyldig spädgris (nåja), på väg till ett möte med stora, stygga vargen.   


Jag blippade in mig, klev över tröskeln och där var han, med lysande ögon, varggrin, jättestora muskler och allt. Hälshäls, handskakhandskak, presentationpresentation. "Du ser ju inte så farlig ut" sa jag i ett tappert försök att ställa mig in. "Mooooaaahahahaaaa" sa han. Eller egentligen sa han "Haha, nä jag är snäll" men ord och tonfall förvandlades liksom på vägen mellan mina öron och hjärna. Allt handlar om uppfattning...   

"Uppvärmning" sa han. "Har du provat Crosstrainer"?

"Jadå, men jag gillar inte den för det är så jobbigt" sa jag. "Jag brukar föredra löpbandet. I långsamt takt"


"Öh..." sa han. Eller såg ut som han tänkte i alla fall. "Fast jag tycker nog att Crosstrainern är bättre, den ger mer" sa han.


Okej, tänkte jag. Han VILL verkligen döda mig! Det ÄR inte som jag inbillar mig!


Men vi gick igenom båda maskinerna. Han sa att jag FICK ta löpbandet om jag nu ville, fast... crosstrainern var bättre...


Sen fick jag gå med runt och han visade hit och dit i alla tortyrredskap och hela tiden sa han "3x10 på den, 3x10 på den" och en gång sa han "Jag tycker du kan köra 3x12 på den" och jag log tappert mellan tårarna.


"Men jag tror inte jag ORKAR så många" gnällde jag.


"Hahaha" sa han. "Det ska kännas, annars är det ingen idé!"


Jag provade alla maskiner sådär tre-fyra gånger för att kunna notera inställningar och vikter.


Sen visade han mig hur jag skulle stretcha och imorgon kommer jag ha träningsvärk och få stanna hemma från jobbet.


När jag provstretchade benet tror jag att jag fick en muskelsträckning.


Nu kan jag nog inte träna på en vecka - minst. Fast jag ska i alla fall prova, imorron. På riktigt!     

Ovido - Quiz & Flashcards