Alla inlägg den 25 november 2012

Av Sajberlena - 25 november 2012 22:21

Årets traditionella sensation har idag tagit plats i köket - det haver bakats. Jojo, ju hörd me!

Barnen har hållit sig så långt ifrån köket det bara gick, så jag antar att det är ett tecken på att de börjar bli för gamla för att vilja rulla lussekatter?

Var ett ärende hos en grannfru bortigatan och fick av en händelse en medlånad bakmaskin med mig hem. Har fått för mig att det kunde vara kul att prova, inte minst med tanke på att det nalkas mammafölseda inom överskådlig framtid och att det nog inte är nån idé att önska en KitchenAid en gång till... Framför allt med tanke på att jag nog egentligen inte ens vill ha någon. Men en liten bakmaskin kanske?

Parallellt med lussekatterna har jag provat denna maskin och gjort ett par olika sorters bröd och jorå, det blir kanon! Nu är den inställd på att leverera nybakad lingongrova klockan sex imorron bitti, det är väl eldprovet. Blir det också bra är saken klar - det blir en sådan på önskelistan!

Jag såg nog hur omgivningen blängde lite på mig där jag satt vid köksbordet och glodde på maskinen framför mig, han tyckte nog jag såg lite sysslolös ut. Kanske tänkte han att jag kunde hjälpt honom att bygga väggen han bråkar med, men som jag sa; jag sitter ju här och bakar bröd ser du väl! Jag kan inte hålla reglar NU!


Typiskt. När man för en gångs skull verkligen GÖR nåt i köket liksom...

Annars har jag varit på gymmet (brabra, duktig jag är!) och lagat mat och umgåtts med goda vänner! Helgen gick fort, om man säger så.


Nu kommer en vecka full av julstädning, julpyntning och möjligen lite jobb emellanåt, om det hinns med alltså.

Ni minns boken jag berättade om sist? Jag googlade lite om den eftersom jag vet att den är väldigt omtalad. Den är dessutom såld i miljontals ex och jag trodde det var för att den var bra. Det jag tidigare läst om den på olika ställen har varit feministiska artiklar om hur en kvinna vill ha kärlek medan mannen vill ställa villkoren. Förvisso kände jag redan där att det nog inte var något för mig men varför var den så himla populär? Jag menar, vi snackar inte något litterärt mästerverk här, det behövdes inte många rader för att konstatera raka motsatsen.

Nästa gång ska jag läsa Wikipedia INNAN jag väljer mina böcker... Jag är för gammal för att lära om!   

http://sv.wikipedia.org/wiki/Femtio_nyanser_av_honom


Ovido - Quiz & Flashcards