Alla inlägg den 6 november 2012

Av Sajberlena - 6 november 2012 20:53

Jo, det var ju det här med onsdagar och nytt liv dårå...


Imorron är det dags igen! Eller; imorron är det dags! Nä, jag kom inte iväg till gymmet förra veckan för jag var i Norrland. Å sen hann jag inte i söndags för då åkte jag bil i 12 timmar och terrade mina vänner med FB-inlägg var tredje kilometer eller nåt.

Men imorron har jag inga ursäkter. Imorron ska jag till gymmet. Jag har t o m fyllt i anmälningsblanketten...! Till första advent kommer jag vara smal, pigg, ärtig och uppåt - jojomen! Nu har jag fullt sjå med att sätta i mig alla mina skumtomtar jag köpte för 6,95 kronor påsen i Ullared. Efter imorron är det ju slut med skumtomtar...

I Norrland var det bara bra, tackar som frågar! Det var snö och kallt men jag svor och gapade om kyla och is så när vi åkte hem var det barmark igen. Sen åt vi massor av mat - som vanligt - drack massor av vin - som vanligt - och jag sov halva dagarna - inte lika vanligt - för jag var dödens trött. Sen firade vi födelsedagar och stökade till - som vanligt. Sen spelade vi läjsergäjm och sen åkte vi hem.

Hemma var det 12 grader inomhus och alla fick sova med kläder på sig. Nu, två dagar och sex vedlass senare, börjar det bli drägligt igen. Finns inget så kallt som ett utkylt hus... Nä, då är det bättre på jobbet, där är det 25 grader på kontoret och framåt klockan två varje eftermiddag rasar jag in i medvetslöshet och sover i dvala till klockan fyra när jag åker hem med bultande huvudvärk. I bilen är det lite mer omväxlande för fläkten har pajat och har bara två lägen; vakum eller tornado. Dessutom är det något fel på termostaten så i två minuter är det bastuvärme och sen kommer två minuter med arktisk kyla. Som sagt - omväxling förnöjer. Fast jag tror inte det är något som är sönder egentligen, en Toyota KAN inte gå sönder. Det sa min man när han tvångssålde min Spykersaab och sa att "den här bilen får du eller får du vara utan"... ja ni vet hela den där trista historien...

Jaaa... Nämen då så! Då säger vi väl så och så hörs vi!

Ovido - Quiz & Flashcards