Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Pigga barn och trötta mammor

Av Sajberlena - 15 februari 2010 08:08

Mellanfisen har plötsligt, åtminstone sista två veckorna, fått nån form av vårenergi tror jag och börjat komma upp för egen maskin om mornarna! Det är fullkomligt underbart, även om jag har en känsla av att det beror på hans bärbara dator... Han hinner surfa ut på nån kul spelsajt innan han drar till skolan om han vaknar i tid. Men jag vill helst tro att det beror på att han lärt sig ta ansvar, att han börjar bli äldre och att våra många års vedermödor med uppfostran börjar ge resultat.


Vad gäller den biten verkar vi nu kunna ta lite kompledigt efter många övertidtimmars gräl, tjat och gnäll! Jag är sååå stolt över honom - det är inte så himla lätt att släpa sig upp klockan sex varje morgon för att åka buss innan sju när man är 13 år. Jag tycker synd om honom, alla har vi varit där och alla vet vi hur kul det är...


Lillfisen däremot har lagt sig till med de mest märkliga natt- och morgonvanor. Han vaknar med förkärlek klockan fem och smyger ner och sätter på TV:n... Sen ligger han där till vi andra kliver upp. Det är väl inget stort problem, han är glad och pigg. Värre är det när han vaknar klockan tre på natten och gör likadant, med skillnaden att han kollar på TV till fem och sen somnar om. Det är inte så kul att få liv i honom klockan sju då.


Saken är ju att vi har ingen aning om att han smyger sig ner till TV:n, vi sover vid den tiden som alla andra normala människor. Vi märker det först när vi inte hittar honom inlindand under täcken, kuddar och gosedjur i sängen klockan sju och sen försöker blåsa liv i en sten på soffan i vardagsrummet.


Nu har vi givit tydlig information om saken - du FÅR inte gå ner och sätta på TV:n!! Okej? Om du vaknar, vänd dig om och somna om!


Så nu när han vaknar på natten kommer han med sin kudde och kryper upp i vår säng. Vid tre. På natten. Somnar om. Ägnar 4 timmar åt att sparka, slå och knuffa på mig, varför jag vaknar ur min dvallika sömn klockan sju och helst vill sticka en brödkniv i något lämpligt objekt... Att inte få sova väcker konstiga känslor hos mig.


Nu ska jag köra till jobbet. Efter ungefär tre timmars sömn. Det blir ingen rolig historia...     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards