Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Strukturerat kaos!

Av Sajberlena - 17 februari 2010 12:11

Ett av mina starkaste karaktärsdrag är min enastående förmåga att skjuta upp tråkiga saker till absolut sista minuten. Ibland så mycket att det är en ren bedrift i klass med OS-guld att jag ens lyckas leverera...   

För mig funkar det, jag har många års erfarenhet av att jobba med kniven på strupen. Men omgivningen blir alltid så svettig och nervös, vilket ofta får till följd att jag måste ägna dyrbar tid åt att tala lugnande till den, ta mig tid att klappa på axeln och tala om att "jag fixar det".


Och på nåt vis gör jag det, fast jag inte alltid tycker det är så roligt att sitta nätterna igenom och jobba häcken av mig. Men det är priset jag betalar för min lättja, om det se är värt det kan ju diskuteras.


Idag ska jag som sagt jobba hemma, har varit uppe sen sju men har jag kommit igång än? Nä.   


När jag ska jobba hemma krävs det lite förberedelser. Allt måste vara på plats liksom. Det ska vara undanplockat, bäddat, dammsuget, måste ha en icke-krävande miljö omkring mig.


Mail ska skickas, bloggar läsas, nättidningar gås igenom, kommentarer och reflektioner göras... Det är mycket som ska ramla på plats!


Plockade i diskmaskinen och skickade ut sonen för att kolla så all disk var bortplockad från vardagsrummet. Han återvände med beskedet att så var fallet, ingen disk!

Bra, igen med luckan och på med maskinen.


När jag sedan gick in i vardagsrummet stod där både glas, skedar, tallrikar mm kvar på bordet... "Men här står ju visst massa disk!" utbrast jag. "Ja, men DEN har ju inte JAG ställt där!" Nä, förvisso... Suck och utplock.


Nåväl, nu börjar arbetsplatsen ta form och det är väl bara att... börja... jobba... då...


Ska bara reda ut det där med att jag sagt till äldste sonen att jag inte kan hämta honom på tåget på fredag för jag ska på kurs. För jag ska inte på kurs på fredag, jag ska på kurs nästa fredag, så jag kan visst hämta honom. Och att lilleman kan vara ledig från fritids på fredag. Jag menar nästa fredag. För maken är ledig på tisdag. Och fredag. Nästa vecka. Det är inte jag för jag har glömt säga att jag behöver vara det, för jag ska ju på kurs. Men jag kan inte jobba på torsdagen för då måste jag vara ledig. Nästa vecka. Imorgon måste jag till jobbet. Är det torsdag imorgon? Då har jag möte och måste jobba... När är det sportlov? Undrar om jag satt upp lilleman på fritids på måndag... För då var nog ingen ledig? Jo, JAG! Jag ska bara jobba på tisdag alltså! Wow! Bra för det är möte på måndag kväll. Meeeen... Veterinären på tisdag då??? Undrar vad jag ställt till med här egentligen. Bäst jag ringer runt och kollar vad jag sagt till vem. SEN kan jag nog börja jobba!


Undrar om jag inte behöver strukturera upp min tillvaro lite grann....?   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards