Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Ett halvårs förfall övergår till...

Av Sajberlena - 28 juni 2010 10:14

Jahapp - nu var midsommar avklarat, ett halvår har passerat (snart) av 2010 och det är väl dags att börja ta tag i livet kanske...?


Jag menar, har man låtit hela tillvaron stadigt rulla utför under ett halvår är det väl inte mer än rätt att man stoppar jordskredet utför och börjar mota tillbaka lite, eller hur?


Åtgärdslistan kan göras lång:

Vågens +10 kg - åtgärdas med det snaraste.

Ökat intag av nikotin och taskiga luftrör - åtgärdas men lite i taget.

Intag av socker och mörkröd, fyllig Rioja - totalt uppehåll med det snaraste.

Lathet och behaglig tillvaro i hammocken - dras ned på.

Koll på papper, barnens aktiviteter och koll på allmänna läget - förbättras omgående!

Brist på motion och fysiska aktiviteter - åtgärdas med det snaraste.

Osv, osv, osv.


Ser ni något totalt samband här? Jag menar, vem orkar röra på sig när man lägger på sig 10 kilo utan att blinka, genom att bara ligga i hammocken och tro att livet sköter sig självt? När man reser sig enbart för att äta och röka liksom? Nämen precis...


Nä, rättning i ledet! Två veckor kvar till semestern... Så mycket att göra och så lite tid!



 
 
Ingen bild

Annakarinsol

28 juni 2010 16:11

En sak i taget ett kilo åt gången...:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards