Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Att välja duschmunstycke...

Av Sajberlena - 3 november 2010 16:19

Var på Bauhaus idag. Skulle köpa nån sladd vadenuva (maken alltså). Själv fastnade jag på duschavdelningen och provade lite olika sånadär duschkabiner med typ kabeltv och lunchservering i. Eller ja, provade och provade; jag gick in och satte mig och försökte känna av duschstämningen. Stängde dörrarna, ignorerade eventuell klaustrofobi, provsatt säten, kollade genomskinligheten på färgade glasväggar och sånt.


Duschstämningen var helt okej!


Den var bättre i de där som kostade mer än de som kostade mindre, så en sån får det bli. Sen...


  

Fast en sånhär har vi nog inte riktigt tänkt oss kanske...


Till dess nöjer vi oss med den vanliga duschen men till den behövdes då nytt duschmunstycke och en ny pinne att placera duschmunstycket i och jag kan bara säga: It´s a duschmunstycksjungle out there... Det finns miljoooner olika handtag, slangar och pinnar att sätta dem på, med eller utan tvålkopp! Jag ville ha en sån där som skulle kännas som ett regn, men samtidigt vill man ju ha en som funkar om man bara ska tvätta håret. Man kunde välja bland stora, små, jättesmå, ställbara, fasta, fyrkantiga, runda och ovala. Shit, vilket jobb! Skulle vi köpa ett färdigt set, plocka ihop det själva eller helt enkelt gå därifrån och hoppa över alla dessa val?


Men vi jobbade på ganska bra och hamnade till sist på en lagom nivå med alternativ.


När jag äntligen bestämt mig, efter att maken småhoppande och med rullande ögon meddelat att han började känna sig lite stressad, gick vi mot utgången. Och DÅ! DÅ mina vänner, hittade jag det jag EGENTLIGEN vill ha:


  

Nästan en sånhär fast inte exakt likadan.


"Men duuuuu, kolla hääääär" sa jag till maken som var halvvägs till sladdhyllorna. Jag såg hur han stelnade till, hur hela hans utstrålning sjönk ihop till ett "Nej, nej, neeeeeeeej", men hur han tappert vände sig och med ett stort, sammanbitet leende pressade fram "Jaa älskling? Vad. Har. Du. Hittat. Nu?" Lite hänsyn får man ju ta till pressade äkta makar som måste vara med och välja dusch, så jag visade bara lite hastigt, han tyckte också det var jättefint och så gick vi till sladdarna.


Men när det blir dags för badrumsrenovering på riktigt ska en duschblandare Nostalgi få flytta in hos mig!


Igår kände jag mig lite deppig. Men så snavade jag över en sån där "får jag inte den så dör jag"-jacka och slog till.


Idag känner jag mig jätteglad!   


  


Tänk vad lite shopping kan göra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards