Alla inlägg den 22 april 2011

Av Sajberlena - 22 april 2011 12:43

Här pratar vi påskfirande på hög nivå - en gul duk på bordet, en grön tupp på soffbordet och kylen full av mat.


Jodå, jag vet - fjädrar, häxpynt och glada, knubbiga kycklingar ska det också vara. Meeeeen... Jag tror det blir påsk ändå. Har ju precis städat undan julpyntet!


Var och handlade igår, mycket och massor.


Medan jag var borta passade påskharen på att hälsa på. Den kom på moped och skuttade in... Det är ju bara såååå tyyyyypiskt - jag var hemma hela dagen och väntade på att den skulle komma, försvinner en timme och DÅ dyker den upp! Men om jag förstår saken rätt är det precis så det ska vara...?




Tack, älskade påskhare - precis vad jag behövde som bäst!   


Maken spelar golf, solen skiner och lillfisen har precis hämtat sig från ett olycksaligt slag på näsan, blodvite och blöta handdukar. Passade på att klippa naglarna på honom medan jag ändå satt där och ojade och ujade, baddade och försökte få honom att förstå att detta inte skulle bli hans sista påsk.


Efter att ha lagat mat och grejat sedan klockan åtta börjar jag nu fundera på om jag ska klä på mig idag eller helt enkelt hoppa över det? Tycker jag klär ganska bra i morgonrock...   


Glad Påsk på er alla!


Ovido - Quiz & Flashcards