Alla inlägg den 28 april 2011

Av Sajberlena - 28 april 2011 21:50

Jag har fått en alldeles egen praktikant på jobbet!!!    


Jättegullig tjej med ekorrögon som kopierar papper, diskar kaffemuggar och sorterar fakturor...  Hon ska vara hos mig varje torsdag och jag är jäääätteglaaad!!

Erkänn att ni blev avis nu?


Meningen är väl att jag ska lära henne lite också, men det kan vi ju ta sen... Att diska kaffekoppar och sortera papper är grundläggande nödvändigheter för goda administratörer, det vet ju alla. Jag började också så!

Fast lite kurs fick hon idag i alla fall. Vi gick grundligt igenom hur man sparkar på kopiatorn när den tar sneda kopior. När vi hade sparkat klart konstaterade vi att det inte hjälpte och att det måste ringas på service. Bra erfarenhet hon fick där på en gång!


Nästa vecka funderar jag på om hon ska få koka kaffe också... Men jag är rädd för att det är lite för avancerat för en så ny praktikant, vad tror ni? Kanske borde jag vänta minst två veckor? Hu, det är svårt det där. Man vet ju inte hur stort ansvar man kan lägga på praktikantaxlar liksom.   


I alla fall njuter jag livets glada torsdagar nu då när jag kan fäjsbocka hur mycket jag vill medan jag kör med min egen praktikant!


Förutom att jag fått en praktikant tror Företagshälsan att jag också fått pre-diabetes! Jag menar, varför ska man göra sig mindre intressant än man är; alla andra får Diabetes 1 eller 2 men jag, jag får PRE-diabetes!! Ingenting som ger några symtom mer än höga sockervärden, men det kan enkelt lindras med lite viktnedgång, massor av motion och sund kost. Precis min melodi!!


Nä, nu ska jag sluta skryta om mitt intressanta liv. Jag måste börja planera mitt motionsschema! Tror jag ska gå på kära kusinens tips: situps. En när man lägger sig och en när man kliver upp.   





Ovido - Quiz & Flashcards