Alla inlägg den 8 september 2011

Av Sajberlena - 8 september 2011 22:04

Jorå, jag VET att Skype finns och har funnits sedan hjulet uppfanns ungefär. För en sådär åtta år sedan använde jag och mina kära bröder det ganska frekvent. Sen hände nåt, jag vet inte vad... Antagligen var det MSN som tog över, för av någon anledning slutade jag som Skype-användare.


Nu har jag dammat av begreppet och installerat det igen. För man kan nämligen Skajpa med Afrika!


Den afrikaförlorade sonen som jag trodde skulle försvinna in i en bambuhydda med stampad jordgolv sitter numera här hos mig vid köksbordet och berättar spännande saker om ett spännande land!


Min inre syn innefattande (nä, jag har inga fördomar. Inga what so ever!!) älskad son utkastad till hungriga lejon på en dammig savann är aningen modifierad. Numera innefattar den mer en älskad son i lyxig villa med stor trädgård, betjänter och internet och berättar om lagad mat, egen chaufför och städerska...


Nåja. Smekmånaden är väl snart över - han ska ut på fältet och börja jobba nästa vecka.


Annars består livet mest av jobb, möten, möten, jobb och ett och annat möte. Det är mycket på gång i bygden nu - spännande, roligt och ovisst. Lite blodsmak i munnen har ingen dött av, men det är ganska skönt när det är klart. Älskar intensiva projekt som gör det okej att gnälla över att man har mycket att göra! Mhm, men jag har aldrig sagt att jag är som man ska.


Å nu - nu är det dags att sova lite! Imön är det fredag *vågen*


Av Sajberlena - 8 september 2011 07:47

Torsdagar - denna i mitt tycke fullkomligt onödiga dag...


Vi lägger ner den helt enkelt! Jag menar, en dag mellan onsdag och fredag är ju bara en meningslös transportsträcka till helgen. Tråkig transportsträcka dessutom.


Måndagar måste finnas. Det blir ingen bra vecka utan måndagsångest. Vi måste ha svart för att se rött.


Tisdagar är okej, hur det än är så måste vi ju ha nån dag i veckan där vi levererar och presterar.


Onsdagar - mitten av veckan; snart är den slut! Snart är det helg, planering och förberedelse. Dagen då det går att skönja ljuset i tunneln. Bra dag, den gör mig glad och positiv. Men... nästa dag jag vaknar är det BARA torsdag...


En hel dag kvar innan fredag.


Jag hittar massa konstiga hårstrån på ställen där de inte ska vara. Jag hittar däremot inte min pincett. Dålig kombination.


Hade aldrig hänt om det inte varit torsdag...

Presentation


Låt oss prata friskvård, hälsa, motion, potatisavkok och aktivt, bullbakande föräldraskap - bara inte just här. För just här pratar vi om ingenting...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ämnesområden


Ovido - Quiz & Flashcards