Alla inlägg den 20 september 2011

Av Sajberlena - 20 september 2011 20:24

Har precis gjort en revolutionerande upptäckt!


Om jag äter strikt LCHF under en period går jag ner i vikt.  Jag mår bra, är piggare, gladare och har nada humörssvängningar.


Men!


Om jag får en svacka, vräker i mig en limpa eller två och fem portioner vit pasta med ketchup och GLÖMMER ta bort grädde, smör och den feta osten - då går jag UPP i vikt!! Dessutom blir jag omväxlande grinig, lycklig, sur och harmonisk.


Tadaaaaa!


Så, lär av min visdom - kombinationen LCHF och kolhydrater är dålig! På många sätt.


Japp - så nu vet ni det. Och det, mina kära vänner, det vet min våg också...


Nu ska jag på femtioårskalas i flera dagar. Nänänä - inte mitt eget, jag har låååååångt kvar! Det är någon annans, någon som är betyyyyyydligt äldre än jag. Hursomhelst så känner jag ändå att jag vill vara där. Beklaga sorgen, klappa lite på axeln, glänsa med min ungdom och förgylla vederbörandes tillvaro. Det måste vara ett hårt slag, 50... Herreminje.   


Risken finns alltså att jag inte håller så strikt diet under resten av veckan. Vill nu födelsedagsbarnet bjuda på tårta så får jag ju offra mig, that´s what friends are for! Och vill hon nu att vi sköljer ner tårtan med en baginbox så ställer jag upp, jag vill vara en bra vän i ur och skur!   


Alltså; mitt nya liv börjar på måndag (igen), okej? Jag har fortfarande inte fått tid med diabetessköterskan på vårdcentralen så jag blundar och kör ett sista förfall. Så länge jag inte har det på papper är det lugnt!


Hej hopp - det är långt till måndag!   

Av Sajberlena - 20 september 2011 08:36

Var på ett "affärsmöte" igår (aaahhh, det låter så... snyggt! Proffsigt! Så... viktigt!! Rättar till kråsblusen, känner så hårknuten ligger rätt och fortsätter), och träffade en entreprenör så fullkomligt i min smak!


Vi pratade bensin, bensinförsäljning och bensin ur ett ekonomiskt perspektiv och skakade hand på framtida business.


Yrkesskadad som jag är så var jag ju tvungen att slänga fram frågan om tecknande av avtal med paragrafer, finstilt och undantagsklausuler, trots att jag egentligen starkt ogillar all form av försvårande, byråkratisk administration.


Svaret blev att om vi absolut ville så visst - annars sköter vi allt med ett telefonsamtal, och sen kom det, mitt favorituttryck genom alla tider;


"Vi håller oss till kortast möjliga beslutsvägar." Inga krusiduller, inget krångel, enkelt, rättframt och smidigt!


Det är lite av min religion, min livsfilosofi och mitt mantra. Direktkontakt, direktbeslut och pang! saken är klar.


Just loooove that!


Där har vi en stor anledning till att jag inte väljer att fungera som politiker. Det ger väldigt lite utrymme för snabba beslut, enkla vägar eller korta processer - tvärtom. Jag VET - det har med den demokratiska inblandningen att göra. Den är bra! Men jag har vansinnigt svårt för att dra saker i långbänk. "Si eller så?" "Så"! "Bra, då kör vi!"


Det här mötet gav mig en kick.


Det kommer bli så bra! Så jeeeefulskt braaaa!!!   



Av Sajberlena - 20 september 2011 08:36

Var på ett "affärsmöte" igår (aaahhh, det låter så... snyggt! Proffsigt! Så... viktigt!! Rättar till kråsblusen, känner så hårknuten ligger rätt och fortsätter), och träffade en entreprenör så fullkomligt i min smak!


Vi pratade bensin, bensinförsäljning och bensin ur ett ekonomiskt perspektiv och skakade hand på framtida business.


Yrkesskadad som jag är så var jag ju tvungen att slänga fram frågan om tecknande av avtal med paragrafer, finstilt och undantagsklausuler, trots att jag egentligen starkt ogillar all form av försvårande, byråkratisk administration.


Svaret blev att om vi absolut ville så visst - annars sköter vi allt med ett telefonsamtal, och sen kom det, mitt favorituttryck genom alla tider;


"Vi håller oss till kortast möjliga beslutsvägar." Inga krusiduller, inget krångel, enkelt, rättframt och smidigt!


Det är lite av min religion, min livsfilosofi och mitt mantra. Direktkontakt, direktbeslut och pang! saken är klar.


Just loooove that!


Där har vi en stor anledning till att jag inte väljer att fungera som politiker. Det ger väldigt lite utrymme för snabba beslut, enkla vägar eller korta processer - tvärtom. Jag VET - det har med den demokratiska inblandningen att göra. Den är bra! Men jag har vansinnigt svårt för att dra saker i långbänk. "Si eller så?" "Så"! "Bra, då kör vi!"


Det här mötet gav mig en kick.


Det kommer bli så bra! Så jeeeefulskt braaaa!!!   



Presentation


Låt oss prata friskvård, hälsa, motion, potatisavkok och aktivt, bullbakande föräldraskap - bara inte just här. För just här pratar vi om ingenting...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ämnesområden


Ovido - Quiz & Flashcards