Alla inlägg den 30 september 2011

Av Sajberlena - 30 september 2011 09:27

Ni minns - naturligtvis - hur det var när jag köpte en ny mobiltelefon?


Vidare minns ni ju också då hur jag gav upp den idiotiska uppfinningen, gav den till storsonen och återgick till min gamla, hederliga med knappar och sånt?   


Jo, och sen då hur jag fick tillbaka den när den gamla tappade vissa, väsentliga delar så som bakstycke, batteri och sånt.


Sen dess har jag ju då haft ett komplett elände. Jag har med avund betraktat mina goda vänner som "checkat in" överallt med mobil och Fäjsbock, sett hur människor lyssnat på radio i sina telefoner, hur de kollat på filmer och Youtubeklipp... Och jag... jag har knappt kunnat ringa på min...


Överallt har jag läst om "appar" och "nedladdningar", spel och Alfapet. Och jag har för mitt liv inte kunnat begripa hur de GÖR!   


Så småningom lyckades jag lära mig hur att ta mig ut på nätet och surfa med den. Jag kunde gå in på Fäjsbock och jag kunde skriva inlägg. Varje gång talade sidan om för mig att jag skulle ladda ner nån uppdatering av "appen" och jag tryckte där och då sa den att jag skulle ha ett "google-konto" och så försökte jag fixa det och så gick inte det! "Kan inte etablera säker anslutning till Googles server" stod det varje gång.   


Pratade med hajteck-smarta söner som förkunnade vikten av ett Google-konto för att kunna komma ut på nån jäkla "market" -  kunde jag inte det var jag såååå köööörd, sa de. De försökte fixa. De fick samma svar som jag...


Till slut blev jag trött på det här, kontaktade den ena supporten efter den andra, skrev irriterade chattinlägg om den värdelösa tingesten och hänvisades från abonnemangschatt till tillverkarchatt och yadayada.


Sen fick jag ett meddelande från en chatt; "Gör en återställning av telefonen, funkar inte det så hör av dig igen".


Jag gjorde det.


Å gissa vem som kan lyssna på radio, kolla Youtubeklipp, spela Alfapet, checka in, ladda ner appar och leva hela livet i sajbervärlden även utan dator??


Oui. Moi!!


Jag äääääälskar min telefon!!!   


Va? Ringa på den? Näää, när det kommer till ringandet är den totalt värdelös. Men det gör inget - jag har inte tid att ringa massa samtal i alla fall!     

Presentation


Låt oss prata friskvård, hälsa, motion, potatisavkok och aktivt, bullbakande föräldraskap - bara inte just här. För just här pratar vi om ingenting...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ämnesområden


Ovido - Quiz & Flashcards