Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Sajberlena - 9 januari 2012 19:03

...törkidinner är avklarad, likaså årets första "liggapåsoffanheladan", årets första intesovapåhelanattenjävlarygg, årets första fanvaddetkörihopsig-jobbardag, första herregudvadskavihatillmiddag och ikväll är det årets första Mästarkock på TV!


Det där med middagsmaten är ju inte ett nytt bekymmer även om jag är förvånad - jag köpte ju en halv gris innan jul! Med en halv gris borde inte middagsbekymmer existera i min värld. Grejen är bara - upptäckte jag hastigt och lustigt - att en halv gris i frysboxen kräver det där hemska, jobbiga ordet: planering... Det är liksom inte bara att bjuda familjen till bords och ge dem varsitt djupfryst fläsklägg att knapra på inte! Nä, det ska plockas upp i tid för att tina och helst ska det vara något mer till - typ potatis, sås, grönsaker, whatever. De är inte bara bortskämda i den här familjen, de är kräsna också!


Men som ett led i mitt nya liv har jag nu - för vilken gång i ordningen? - gjort matlista för hela veckan. Bra va! Sen vet jag ju redan nu att framåt imorgon kväll så är jag varken sugen på att äta eller tillaga det jag så vackert präntade ner, men tanken är ju god.


Har ni sett Den girige på SVT play förresten? Inte? Jösses - bästa versionen av den pjäsen ever om jag får säga vad jag tycker! Kolla den! Johan Rabeus som Harpagon, helt suveränt bra! Jag är på bra humör idag så jag lägger en länk till er för säkerhets skull: http://svtplay.se/v/2659165/veckans_forestallning/den_girige

Men passa på, den ligger bara kvar till den 23 januari!


Nu ska jag fila vidare på utmaningen jag fick av Riesling för ett par dagar sedan. Den kräver lite tankeverksamhet och årets första tänkande verkar dröja lite...   






Ovido - Quiz & Flashcards