Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Sajberlena - 12 januari 2012 19:15

Jo, jag fick ju då för en tid sedan en utmaning av www.riesling.bloggplatsen.se  (nu funkade inte länkprylen så jag får lägga hela) om jag nu äntligen lyckats plita ihop! Såhär blev det då:



  1. Vad gjorde du för tio år sedan?
    Jösses – jag som är glad om jag minns vad jag gjorde igår… Men med lite rannsakan och uppdateringar av maken så levde jag i ett hus, dolt bakom en Till Salu-skylt på en ö strax utanför Karlskrona och väntade på att någon skulle vilja bo där istället för mig. Vi for runt hela januari och inspekterade bostadsområden, lägenheter och alternativa miljöer för vi visste inte riktigt vart vi ville ta vägen.  Så – jag planerade en eventuell flytt någonstans utan att veta vart, när, hur eller egentligen om. All övrig tid jobbade jag…

  2. Vad gjorde du för ett år sedan?
    Hm… hmhmhm…  Förmodligen samma sak som nu – surfade på nätet och väntade på att diskmaskinen skulle bli klar…? Ärligt talat så minns jag inte… Jojustdet! Sen hade jag slutat blogga. Det höll i två veckor vill jag minnas. Höhö… Karaktär är inte min starka sida!
     
  3. Fem snacks du gillar
    Pepparkakor med grönmögelost och honung
    Ostkuber
    Ostbågar och mjölkchoklad, samtidigt
    Parmainlindade melonbitar
    De flesta munsbitar med tandpetare i….

  4. Fem sånger du kan hela texten till:
    Som gammal hopprepssångerska framför spegeln kan jag några stycken. De som först dyker upp i huvudet och som jag kan hela är:
    Det börjar verka kärlek banne mig
    Kliff
    Påtalåten
    Cecilia Lind
    Ingen kommer undan politiken
    (Shit, jag tycks ha ett omedvetet förflutet som gammal proggare…!?)

  5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
    Ringa en arkitekt, en byggfirma och en trädgårdsmästare och dra med familjen på semester och återvända när huset var klart.
    Köpa mig en sprillans ny Toyota Avensis - och kanske en till maken… Kanske.
    Skaffa fler hundar
    Jobba mindre. Inte sluta - men jobba mindre.
    Njuta av livet men förmodligen vara mig ganska lik.

  6. Fem dåliga vanor
    Blir lätt sittande vid datorn
    Går aldrig och lägger mig
    Kommer inte iordning med mina matvanor
    Slarvig som få
    Somnar på soffan

  7. Fem saker du gillar att göra
    Jobba
    Träffa nya, spännande och trevliga människor
    Läsa
    Skriva
    Måla

  8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
    Dräkter. Sekreterardräkter med kavaj och kjol. Jag har ett gäng, men de är från en svunnen tid och samlar numera damm.
    Byxor som slutar i höfthöjd. Är inte riktigt byggd i ”byxor-som-slutar-i-höfthöjd-form”
    Tröjor som slutar ovanför naveln. Se ovan.
    Hatt.
    Grönt och gult.

  9. Fem favoritleksaker
    Datorn
    Datorn
    Datorn
    Datorn
    Mobilen – men då som MP3-spelare.

  10. Några personer jag vill se göra den här utmaningen
    Ja, nu är vi ju där igen… Jag hinner inte riktigt med att följa så många bloggar så jag gör som så många andra – jag slänger ut utmaningen till den som känner sig manad! Och du som nappar; tala om det för mig så jag kan hälsa på dig!
Av Sajberlena - 12 januari 2012 11:33

Har en skrivbordslampa här på jobbet. Skrivbordslampan har varit lite trött ett tag och blinkat och haft sig. Idag bestämde den sig - det var dags att ta farväl, dra ett sista andetag och slockna för gott.


I normala fall och hos normala människor är döda skrivbordslampor ingen stor sak. Men här, hos mig, är det naturligtvis ingenting som är normalt. Nono.

Min tanke: "Ta bort gammal, död lampa, springa bort till lampaffären, köpa ny, frisk lampa, jobba i skenet av flitens lampa hela dagen". Det skulle ni också tänka, eller hur?

Mhm. Kan man tro!

Å se här hur bra det gick...  


Okej - en vanlig lampa då. Inga konstigheter, förutom att den är väldigt död...



Å jag gör ju som man brukar - jag försöker skruva, dra och vrida loss den döda lampan... Alla hänger med so far, visst?


 


Det visar sig dock att lampan är fastskruvad med två små, små vääääääldigt små skruvar!!! Hm?


 


Som kontorsarbetande kvinna finner man naturligtvis på råd inom en grisblink - gem! Gem is da shit!! Always and every time!

 

Åhåååå - lampan var inte en lampa utan lampan satt INNE i lampan! Se här - en ANNAN lampa!

 

Å så tog jag bort lampan i lampan som satt i en lampa och gick till lampaffären. Jag vill bara informera om att det regnar, stormar och är ett ganska omysigt promenadväder ute...

Å fanns det någon sådan här lampa i lampaffären? Nä! De var slut... Så, nu sitter jag här...


 


... i ett becksvart mörker och tycker synd om mig själv...

 

     

Det FINNS förvisso andra ljuskällor i rummet men hur mysigt är det???

 

 Nämen precis!


Så nu tänker jag att det kanske är lika bra att åka hem?   


Av Sajberlena - 12 januari 2012 07:02

Vissa nätter är jobbigare än dagarna. Som inatt, när jag drömde att Socialnämnden beslutat att dra in brevutbärningen till alla gamla i kommunen och jag skrev en lång artikel om det hela - och när jag var klar kom jag på att jag inte var journalist och därmed inte hade någon tidning att skicka artikeln till... Jag hade intervjuat brevbärare och gamla, fotograferat och haft mig och så hade jag ingenstans att publicera mitt alster! Pinsamt liksom.

Dessutom fick jag tjata på brevbäraren - som sedan visade sig inte vara brevbärare för hon var mattant i skolan - för att få ta ett kort. Hon ansåg nämligen att alla kort i tidningarna blev så mörka.


Alla, inklusive jag själv, trodde verkligen att jag kunde förmedla deras ilska och åsikter i länets största tidningar - och så kunde jag inte det bara för att jag glömt att jag inte jobbade där... Ni kan skönja den stigande ångesten när sanningen gick upp för mig?


Ångesten över att bli avslöjad som en stor bluff liksom. Att Liljeholmens vita ljus plötsligt tänds hos allt och alla och insikten är ett faktum; jag kan ingenting! Jag är en sopa!


Det är lite så jag tänker ibland; herregud, varför tror folk att JAG kan fixa det här - jag kan ju INGENTING! Och så väntar jag bara på att det stora avslöjandet skall komma. Jag är en bluff.


Jag är helt färdig nu och skulle behöva sova några timmar till. Om detta är dagen då det avslöjas att hela mitt liv är uppbyggt på luft hade jag behövt vara pigg. Tror jag.





Ovido - Quiz & Flashcards