Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Utmaningen

Av Sajberlena - 12 januari 2012 19:15

Jo, jag fick ju då för en tid sedan en utmaning av www.riesling.bloggplatsen.se  (nu funkade inte länkprylen så jag får lägga hela) om jag nu äntligen lyckats plita ihop! Såhär blev det då:



  1. Vad gjorde du för tio år sedan?
    Jösses – jag som är glad om jag minns vad jag gjorde igår… Men med lite rannsakan och uppdateringar av maken så levde jag i ett hus, dolt bakom en Till Salu-skylt på en ö strax utanför Karlskrona och väntade på att någon skulle vilja bo där istället för mig. Vi for runt hela januari och inspekterade bostadsområden, lägenheter och alternativa miljöer för vi visste inte riktigt vart vi ville ta vägen.  Så – jag planerade en eventuell flytt någonstans utan att veta vart, när, hur eller egentligen om. All övrig tid jobbade jag…

  2. Vad gjorde du för ett år sedan?
    Hm… hmhmhm…  Förmodligen samma sak som nu – surfade på nätet och väntade på att diskmaskinen skulle bli klar…? Ärligt talat så minns jag inte… Jojustdet! Sen hade jag slutat blogga. Det höll i två veckor vill jag minnas. Höhö… Karaktär är inte min starka sida!
     
  3. Fem snacks du gillar
    Pepparkakor med grönmögelost och honung
    Ostkuber
    Ostbågar och mjölkchoklad, samtidigt
    Parmainlindade melonbitar
    De flesta munsbitar med tandpetare i….

  4. Fem sånger du kan hela texten till:
    Som gammal hopprepssångerska framför spegeln kan jag några stycken. De som först dyker upp i huvudet och som jag kan hela är:
    Det börjar verka kärlek banne mig
    Kliff
    Påtalåten
    Cecilia Lind
    Ingen kommer undan politiken
    (Shit, jag tycks ha ett omedvetet förflutet som gammal proggare…!?)

  5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
    Ringa en arkitekt, en byggfirma och en trädgårdsmästare och dra med familjen på semester och återvända när huset var klart.
    Köpa mig en sprillans ny Toyota Avensis - och kanske en till maken… Kanske.
    Skaffa fler hundar
    Jobba mindre. Inte sluta - men jobba mindre.
    Njuta av livet men förmodligen vara mig ganska lik.

  6. Fem dåliga vanor
    Blir lätt sittande vid datorn
    Går aldrig och lägger mig
    Kommer inte iordning med mina matvanor
    Slarvig som få
    Somnar på soffan

  7. Fem saker du gillar att göra
    Jobba
    Träffa nya, spännande och trevliga människor
    Läsa
    Skriva
    Måla

  8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
    Dräkter. Sekreterardräkter med kavaj och kjol. Jag har ett gäng, men de är från en svunnen tid och samlar numera damm.
    Byxor som slutar i höfthöjd. Är inte riktigt byggd i ”byxor-som-slutar-i-höfthöjd-form”
    Tröjor som slutar ovanför naveln. Se ovan.
    Hatt.
    Grönt och gult.

  9. Fem favoritleksaker
    Datorn
    Datorn
    Datorn
    Datorn
    Mobilen – men då som MP3-spelare.

  10. Några personer jag vill se göra den här utmaningen
    Ja, nu är vi ju där igen… Jag hinner inte riktigt med att följa så många bloggar så jag gör som så många andra – jag slänger ut utmaningen till den som känner sig manad! Och du som nappar; tala om det för mig så jag kan hälsa på dig!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards