Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Sajberlena - 23 januari 2012 21:59

"Kom ska jag berätta nåt" ropar maken och jag skuttar - naturligtvis - dit i ett huj, idel öra.


"Joooo", säger han lite klurigt. "I slutet av mars ska du och jag gå på konsert med Näzarett!!!!" och så väntar han med iver på min reaktion.


Jag är tyst ett tag och utbrister "Yaaaaaeeey...?" Sanningen att säga har jag ingen aning om vilka det är... Till yttermera sanning hör också att vi inte har exakt samma musiksmak, maken och jag.


"Ähum..." säger jag. "Gillar jag... dem?" Maken hävdar att jag gör det. Brabra. Då litar jag på honom. Sen springer jag ut och googlar och får se att de heter Nazareth och har gjort Love hurts. So far so good. Så det blir nog jättekul! Nu har jag ju lite tid på mig att lyssna in mig.


Igår kväll fick jag spunk på vårt hus och eftersom jag är ganska rak av mig så sa jag helt enkelt till maken att "JAG FÅR SPUNK PÅ VÅRT HUUUUUUUS!!".


Vi talade om saken en stund och jag la fram några konkreat förslag på hur att byta alla rum med varandra. Maken var med på noterna och så kom vi överens om att det kunde bli bra - och billigt!


Vi behövde bara köpa ett nytt matsalsmöblemang, en platt-TV och en hörnsoffa, en köksö och så tillhörande mattor, lampor och sånt. Lite tapeter, bänkskivor och en ny diskho och saken skulle vara klar! Ja, och en ny innertrappa också då förstås.


En snabbkoll via nätet på diverse coola inköpsställen och notan landade bara på - i runda slängar - 200 000 kronor! Pis of käjk. Not.


Så vi bestämde oss för att helt enkelt vända befintligt matsalsbord, såga sönder befintligt köksbord till en bardisk och gå och lägga oss. Asbra!


Det är så kul med omväxling!



Ovido - Quiz & Flashcards