Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Varde ljus...

Av Sajberlena - 12 januari 2012 11:33

Har en skrivbordslampa här på jobbet. Skrivbordslampan har varit lite trött ett tag och blinkat och haft sig. Idag bestämde den sig - det var dags att ta farväl, dra ett sista andetag och slockna för gott.


I normala fall och hos normala människor är döda skrivbordslampor ingen stor sak. Men här, hos mig, är det naturligtvis ingenting som är normalt. Nono.

Min tanke: "Ta bort gammal, död lampa, springa bort till lampaffären, köpa ny, frisk lampa, jobba i skenet av flitens lampa hela dagen". Det skulle ni också tänka, eller hur?

Mhm. Kan man tro!

Å se här hur bra det gick...  


Okej - en vanlig lampa då. Inga konstigheter, förutom att den är väldigt död...



Å jag gör ju som man brukar - jag försöker skruva, dra och vrida loss den döda lampan... Alla hänger med so far, visst?


 


Det visar sig dock att lampan är fastskruvad med två små, små vääääääldigt små skruvar!!! Hm?


 


Som kontorsarbetande kvinna finner man naturligtvis på råd inom en grisblink - gem! Gem is da shit!! Always and every time!

 

Åhåååå - lampan var inte en lampa utan lampan satt INNE i lampan! Se här - en ANNAN lampa!

 

Å så tog jag bort lampan i lampan som satt i en lampa och gick till lampaffären. Jag vill bara informera om att det regnar, stormar och är ett ganska omysigt promenadväder ute...

Å fanns det någon sådan här lampa i lampaffären? Nä! De var slut... Så, nu sitter jag här...


 


... i ett becksvart mörker och tycker synd om mig själv...

 

     

Det FINNS förvisso andra ljuskällor i rummet men hur mysigt är det???

 

 Nämen precis!


Så nu tänker jag att det kanske är lika bra att åka hem?   


 
 
Catten

Catten

12 januari 2012 20:04

En sådan lampa har Ängelen också - men eftersom jag inte är en klok kontorskvinna som du så vrrrrrred jag med alla min resurspedagogsstyrka på den lilla kupan så att den sprack.

Så Ängelen har det värst, dina lampor må vara tillfälligt slut, men se sådana där små snoffsiga "kupor", de säljs inte alls :(

http://Catten.bloggplatsen.se

Sajberlena

12 januari 2012 21:31

Nämen jösses! Hoppas du inte skar dig?! Fast jag kan väl ärligt säga att det var inte långt borta här heller, det var nog mer tur än skicklighet att jag upptäckte hur det var... Och jag trodde verkligen att det var själva lampan som såg ut så, ingen blev mer förvånad än jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards