Alla inlägg den 8 december 2010

Av Sajberlena - 8 december 2010 12:32

Hmhmhm… Detta kräver nog lite utredning och funderingar… Jag får nog försöka resonera mig fram till vem det skulle vara.   


Alltså, jag har inte EN best friend, jag har flera stycken. Jag känner mig ganska rik och privilegierad när det kommer till vänner. Vad skiljer en bra kompis från en nära vän? Är det samtalsämnena? Känslan av att kunna prata om vad som helst? Att det som sägs i förtroende stannar där? Hur mycket man umgås? Ibland har jag svårt att egentligen veta skillnaden. Och hur vet jag om det jag betraktar som en vän är vän med mig?


Men om jag måste välja…   


Jag har ett par barndomsvänner som jag fortfarande har kontakt med, om än sporadisk. Men det finns det där ”närhelst vi hörs av fortsätter vi där vi var”. De är också vänner som vet mer om och känner mig bättre än andra. Däremot har jag inget frekvent umgänge med dessa vänner, vi hörs och träffas nån gång då och då men kan förvisso tala med varandra om allt. Är det en ”best friend”?


Kan man välja bästa vänner i familjen?


I så fall har jag en mycket nära vänrelation med min ena brors fru och min mans syster, fast de är vänner på olika sätt. Men det är tjejer jag känner att jag kan prata om vad jag vill och behöver med, utan snygga paketeringar eller omskrivningar. Inte för att jag brukar varken försköna eller paketera speciellt ofta, men jag kan bjuda på alla mina sidor inför dem, även de som är mindre trevliga. Jo, jag har sådana också, fast det kan väl ingen människa tro… Höhöhö…    


En annan mycket god vän är en tjej jag numera jobbar ihop med. Vi lärde känna varandra långt innan vi började jobba ihop och hon är också en som jag kan prata med om det mesta och som accepterar mig med fel och brister, trots att vi är väldigt olika.


Sen har jag en manlig best friend också – vi har känt varandra sedan ungdomen och vi har levt våra liv parallellt med varandra genom alla år. Vi har gift oss, fått barn, umgåtts familjevis, skilt oss, flyttat ihop igen, fast inte med varandra då alltså. Det han inte vet om mig är nog inte värt att veta. En sån där vän som alltid, alltid ställer upp vadhelst det gäller!


Lite intressant att notera är att dessa, mina bästa vänner, är personer jag sällan träffar på fritiden! Det är mest genom jobbet, genom telefon eller genom datoriserad kommunikation. Fast det gör liksom ingenting, man vet var man har varandra ändå.


"En vän är någon du kan ringa mitt i natten när du behöver någon att prata med och som finns där för dig då" har jag läst nånstans.

Grejen är att jag aldrig behövt ringa någon mitt i natten. Jag har så lätt för att prata av mig varhelst jag befinner mig så det behovet är redan tillgodosett på något vis. Men skulle behovet uppstå så är det helt beroende på vilken typ av bekymmer jag måste diskutera som avgör vem jag ringer.


Sammanfattning:

Jag har flera bästa vänner, flera vänner och flera kompisar. Alla har sin unika betydelse i mitt liv och jag är evigt tacksam för att ni finns - allihop!   

Av Sajberlena - 8 december 2010 00:03

Idag har vi upptäckt varför hunden äter som en häst men ändå verkar behålla formen ganska bra!


Hennes matskål gapar tom och fylls på gång efter annan, i ärlighetens namn är det lite brist på motion i dagsläget men ändå är hon inte tjockare än vanligt. Skumt, har vi tyckt.


Men nu har vi avslöjat tricket!


Minns ni det här?



Det var vad vi hittade under sonens hylla vid dammsugningen i hans rum. Söndertuggade suddigum, studsbollar och flirtkulor mixat med musskit.


Och nu - se här!



Detta, mina kära vänner, detta är hundmat! Som ligger i en snygg hög LÄNGST IN UNDER SPISEN!


Maken drog ut lådan med plåtar och slängde ett öga och tadaaa - där är hundens mat!


Hundens matskål däremot ser då ut såhär:


Maken, som är en sann riddare naturligtvis, galloperade ut på sin vita springare och hämtade råttfällor.


Jag stod och rullade Lussekatter och hörde hur han höll på; först hämtade han ost i kylen, sen hörde jag lite skrammel följt av ett SCHMACK, ett "hm", skrammel, SCHMACK, "hoppsan", skrammel, SCHMACK "men dåååååh", skrammel, SCHMACK "fan då" så länge att jag till slut sa åt honom att hämta en annan modell. "Ta den modellen som går att gillra" föreslog jag och han gjorde det.


Så nu är mordvapnet på plats, ordningen bör förhoppningsvis återställas inom kort och som sagt - vissa anställda i den här verksamheten borde få sparken...


  


        

Ovido - Quiz & Flashcards