Alla inlägg den 15 december 2010

Av Sajberlena - 15 december 2010 20:59

Maken och jag hade lite konversation och nu ser han lite trött ut.


Efter att ha skruvat och grejat och bytt lamp-pinne-grejen i min bil och fått den att funka lika bra som den vore ny, la han sig i soffan och suckade;


- Jag till och med drömde om din jävla bil inatt...


- Mmm, jag vet - jag säger ju att det är en drömbil!


Tror inte han håller med mig riktigt.


Men nu funkar den. Japp! Nu FUNKAR den!!!   

Av Sajberlena - 15 december 2010 15:55

Julgodis. Sånt man gör tillsammans med sina barn. Mysigt, pilligt och gemytlig samvaro. Good parenting!


- Ska vi göra julgodis då?


- Okej, men mamma, får jag smaka innan jul?


- Jo, en liten bit kan du väl få smaka kanske...


- Får jag smaka på den här smeten?


- Ja, liiiite. Bara lite!


- Oh, gott, får jag slicka på den här skeden?


- Nä, den ska vi ju använda!


- Får jag stoppa er fingret i den här röran?


- Ja, lite grann...


- Den här skålen är nästan tom, får jag skrapa den?   


- Suck, jaaaa, skrapa den då...


- Får jag ta det lilla som är kvar här i den här bunken mamma, får jag det?


- Jaaaaa, GÖR det då och sluta tjata sen! Det blir ju inget kvar om du äter upp allting!


- Stelnar de aldrig mamma, de här, jag vill ju smaka en... En sånhär chokladbit, får jag smaka en sån?


- NEJ, det ska vi ha och doppa de här grejerna i sen...


- Ööööörk, mandelmassa, jag gillar inte mandelmassa...   


- Men du kan väl vara med och rulla såna här bollar liksom?


- Blöööööh, jag klarar inte lukten, det luktar illa mamma, jag vill inte va me när det luktar mandelmassa. Men jag kan smaka en sån där, de har stelnat nu!


- Nä. Låt bli!  Och nu ska vi BARA använda mandelmassa hela tiden, och allt godis vi gör ska bara vara mandelmassa!


- Jag går och kollar på TV...


- Gör det!

Ovido - Quiz & Flashcards