Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Stök i kök

Av Sajberlena - 15 december 2010 15:55

Julgodis. Sånt man gör tillsammans med sina barn. Mysigt, pilligt och gemytlig samvaro. Good parenting!


- Ska vi göra julgodis då?


- Okej, men mamma, får jag smaka innan jul?


- Jo, en liten bit kan du väl få smaka kanske...


- Får jag smaka på den här smeten?


- Ja, liiiite. Bara lite!


- Oh, gott, får jag slicka på den här skeden?


- Nä, den ska vi ju använda!


- Får jag stoppa er fingret i den här röran?


- Ja, lite grann...


- Den här skålen är nästan tom, får jag skrapa den?   


- Suck, jaaaa, skrapa den då...


- Får jag ta det lilla som är kvar här i den här bunken mamma, får jag det?


- Jaaaaa, GÖR det då och sluta tjata sen! Det blir ju inget kvar om du äter upp allting!


- Stelnar de aldrig mamma, de här, jag vill ju smaka en... En sånhär chokladbit, får jag smaka en sån?


- NEJ, det ska vi ha och doppa de här grejerna i sen...


- Ööööörk, mandelmassa, jag gillar inte mandelmassa...   


- Men du kan väl vara med och rulla såna här bollar liksom?


- Blöööööh, jag klarar inte lukten, det luktar illa mamma, jag vill inte va me när det luktar mandelmassa. Men jag kan smaka en sån där, de har stelnat nu!


- Nä. Låt bli!  Och nu ska vi BARA använda mandelmassa hela tiden, och allt godis vi gör ska bara vara mandelmassa!


- Jag går och kollar på TV...


- Gör det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards