Alla inlägg den 30 december 2010

Av Sajberlena - 30 december 2010 23:08

Nämen heeeej och Välkommen!


Kul att just du ville komma förbi, nyårsafton och allting!   


Jaaa, så ska vi då sammanfatta ett års bloggande... Det är inte så lätt men vi gör det enkelt. Vi konstaterar helt sonika följande:


Året 2010 har bestått av


Vinter...


  


...å vår...


           


Påsk var det också! Minns ni det...?


    


...å sommar....


       




    


...å höst...


  


Å allt vatten som kom in överallt innan snön kom....



Även där man minst anade det!




...å vinter igen...


  


Ibland har det varit uppåt...


  


...å ibland lite mer neråt...


  


Det har varit olika frisyrer och olika hårfärg...


       


...och diverse olika cravings...


         


Barnen har vuxit och mognat, dock i olika grad *suck*...


          


Sen var det ju det där med Spykersaaben dårå... Den har ju haft sina stunder!


  


Jag köpte nya tallrikar - som inte fick plats i skåpen...


 


Ja, man kan väl säga att året bestått av både det ena och det andra va?


Och bloggande. Även om jag tagit mina pauser så har det blivit några inlägg, trots att jag egentligen inte haft ett smack att blogga om! Fascinerande... Dessutom har en del människor LÄST det här!


Men nu lägger jag av, åtminstone ett tag. Kanske återkommer jag men någon annanstans och på något annat vis - den som lever får se. Först ska jag försöka få lite distans till alla texter som snurrar i mitt huvud hela tiden. Det har alltid varit så för mig - allt jag upplever och allt som händer formas till textblock i mitt huvud. Där andra tänker i bilder tänker jag i texter. Nämen jag har väl aldrig sagt att jag är normal heller! I så fall har jag ljugit...


(En gång skulle jag peka ut en eventuell misstänkt person i polisens fotoalbum. För mig såg alla människor likadana ut, trots att jag suttit öga mot öga med den misstänkte... Däremot hade jag hela händelseförloppet printat och klart i huvudet in till minsta detalj. Men hur personerna såg ut - det hade jag ingen aning om!)


När det blir för mycket text så blir det ingenting av det alls! Orden blandas ihop, historierna vävs in i varandra och kapitel och styckeindelning försvinner. För mig blir det så att jag skriver om samma sak flera gånger och eftersom jag inte är helt närvarande bildmässigt så minns jag inte alltid om jag berättat saker eller skrivit dem.


Så - nu ska jag skaffa lite bloggdistans, ägna mig åt mina övriga skrivprojekt och med säkerhet veta att saker jag säger har jag SAGT och inte bloggat om.


Återigen - tack för att ni kom förbi, tack ni som läst och hängt med och tack för alla inputs och trevliga kommentarer.


Nu tackar Dysfunktionella Familjen för sig och önskar er alla ett


GOTT NYTT ÅR!!

 

  

 

PS! Ni ska få ett bloggtips av mig - en blogg jag hittade för bara några veckor sedan och som är underbart rolig! Har ni inte redan hittat den så kolla upp den - www.ketchupmamman.se

En blogg helt i min smak!








     


Ovido - Quiz & Flashcards