Alla inlägg den 26 december 2010

Av Sajberlena - 26 december 2010 13:15

Jahapp. De va de... Julen är över och lugnet har infunnit sig. Barnen leker med julklappar, hunden löper och är galen och jag har haft en längre relation med Frasier säsong 10.


Julafton bestod ju då av sedvanlig matfrossa, tomtebesök och pappersrivande, gårdagen bestod av soffläge och harmoni och idag har jag klippt klorna på galna hunden och dammsugit. Kloklippningen höll på att gå om intet eftersom hunden råkade se när jag kom ut ur badrummet med klotången. Det tog tio minuter innan vi hittade henne, inkrupen långt under vår säng... Kloklippande är inte hennes favorit, skulle man väl kunna säga.


Igår skulle jag öppna en vinkartong som inte var speciellt tillmötesgående och jag fick därför ta en liten kniv till hjälp för att få upp den där luckan man drar ut hällpipen igenom. "Men sluuuuta" sa maken, "du kommer sticka hål i påsen om du gör sådär!" "Gör jag inte alls, jag är ju försiktigt fattaruväl" sa jag.


Sen fick hela familjen mobilisera sig för att leta tomflaskor och rädda det som räddas kunde eftersom kniven slant och gjorde hål i plastpåsen och vinet flödade ymnigt i kartongen och började droppa ut både här och där.  Det var ju lite synd på så gott vin...


Så alltså; jul eller inte - här är allt som vanligt....

Ovido - Quiz & Flashcards