Alla inlägg den 14 december 2010

Av Sajberlena - 14 december 2010 22:41

En liten bil...


En liten vedpanna...


Och en...

   

som sätter in den... Och som kommer som han lovat...


Kan tänka mig en sån här...

  


Och ett par sådanahär...

  


Sen kan jag även tänka mig en sånhär till!



Men för all del!


Jag är precis lika nöjd med hälsa, välgång och vackert väder!   

Av Sajberlena - 14 december 2010 21:42

Men jag har ju ingen aning om hur denna veckan kommer bli! Inte mer än jag hade hur veckan skulle bli förra veckan om någon frågat mig då. Och om någon HADE frågat mig hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat inbilla mig att veckan skulle bli som den varit!! Hade jag vetat det hade jag gått och lagt mig och väntat till den var över...   


Ni vet hur det är här hos mig. Här börjar allt med: planen var... och slutar med: resultatet blev... och det är mycket sällan det stämmer med inledningen.


Alltså; planen är:


Onsdag: jobba, köra hem, hämta lillfis, hälsa på i mellansonens skola. Det har stupat redan i planeringen eftersom jag kom på att lillfisen kommer hem klockan två, mellansonen slutar tre och det är en halvtimmes resväg till skolan. Ingen större ide alltså...


Plan B då: hämta bildelen i tätorten, göra julgodis.


Torsdag: jobba, jobba joooohoobbaa.


Fredag: Åka till läkare med mellansonen klockan nio, åka till optikern med mellansonen klockan 11 och åka till terapeuten klockan 13. Hem, leta julgran och eventuellt hitta någon. Dricka glögg och somna i soffan.


Lördag: Julpynta, klä granen som vi eventuellt hittade igår, annars köpa en nånstans och fixa lite julgrejs. Steka köttbullar och sånt med julmusik i bakgrunden. Dricka glögg, äta pepparkakor med mögelost och honung och kanske somna i sängen. Obs: kanske!


Söndag: Innebandymatch i Borgholm. Jobba.


Måndag: Jobba som en gris.


Tisdag: Jobba lite till, gå på julfest i lillfisens skola.


Det ska bli spännande att utvärdera det här om en vecka!   

Ovido - Quiz & Flashcards