Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Sajberlena - 2 maj 2010 23:25

"Älskling, du FÅR inte släpa hem stenar och pinnar i jackfickorna! Det förstör dina kläder, det förstör tvättmaskinen och dessutom HAR vi redan massor av sten och pinnar hemma, vi behöver inte mer. Lek med dina leksaker för hundramiljarder kronor, du vet, de där som du aldrig leker med och som är så trååååååkiga men som ändå alltid ligger slängda över hela huset? Okej. Inga mer stenar, pinnar eller glasbitar i fickorna nu, lova mig det!"   


"Nänädå, ska inte då...."


"Det är farligt också, du kan skära dig på glasbitar och vassa skärvor..."


'suckar' "Jajaaaa, ska inte..."


Med tanke på dagens fickskörd ska jag komma ihåg att inkludera även byxfickor i det löftet... Detta var bara från EN byxficka.   


  



Av Sajberlena - 2 maj 2010 15:05

Som jag nämnt tidigare har jag kommit på kant med min plånbok vad gäller utemöbler till altanen. Man skulle kunna säga att jag är på kant med det mesta vad gäller dessa jäkla möbler, för ska jag vara helt ärlig har jag inte ens hittat det jag verkligen vill ha än heller...


Nåväl. Tanken på en hel säsong utan möbler ter sig än tristare än tanken på omedgörliga plånböcker, så jag funderade lite. Å så fick jag en idé! Efter lite botaniserande i uthus och källarförråd, lite släpande, putsande och torkande så tror jag mig ha hittat en lösning som gör att jag slipper konfrontera plånboken och dessutom kan lägga ner mitt idoga letande!


För faktum är att jag tror jag kan leva med detta under kommande säsong;


      


Lite mer blommor ska till, men annars - överlevnadsbart som sagt.


För att bli fullkomligt övertygad provades lösningen med följande attribut:


  


Det blev ungefär såhär:


    


Och jorå - det funkar!


  


Saknade vissa invanda sommarljud bara, men med hjälp av mellanfisens insats fixades även det!


       


Såååå. Vill ni mig något så återfinns jag på min altan, lyssnandes till det rofyllda ljudet av fontänplask!


Jorå, så atte...


Ovido - Quiz & Flashcards