Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Sajberlena - 4 maj 2010 20:03

Få sen nu... tisdag... jobbat häcken av mig... ledig imorron...  Hur förbereda sig?


Jo;


Make på möte. Check.
Barn i sängen. Check.

Fotbad upphällt. Check.

Ansiktsmask på. Check.

Håret i inpackning. Check.

Bra film i DVD´n. Check.

Mhm.

Tror jag är redo.

Nääääääeeeeej!!! Glömde nästan!   


Selvarossa Salice Salentino.

Upphällt. Check...   


Aaaahhhhh.... Imorron ska jag rida, ujujuj vad jag ska rida!


Have a nice evening folks!   


Av Sajberlena - 4 maj 2010 09:55

Satt och slängde dystra blickar över min lika dystra "trädgård" igår.


Jisses.


I min bild, den jag har på insidan av ögonlocken, är jag i besittning av en fullkomligt av blommor exploderande trädgård! Hela huset är inramat i blommor i alla färger, storlekar och modeller - krukor, plantor, buskar, name it!


Öppnar jag ögonlocken är det kanske inte riktigt så det ser ut...   


Där är två land med massa gröna strån, ett land med fyra lökblommor av något slag och sen... Sen är det inte så mycket mer. Björkar och buskar, men fråga mig inte VAD för buskar.


Jag kan INGENTING om sånt här! Nada! Nothing! Varje gång jag kan skilja en tulpan från en vitsippa blir jag lika glad.


Tro inte att jag inte försökt. Jag har hyllmetrar med handböcker om hur att anlägga trädgård, blomböcker och t o m nån liten "Våra krukväxter"! Jag läser och läser: buskar som blommar på fjolårsskotten bör beskäras si och så och yadayadayada.

Vad är en buske som blommar på fjolårsskotten?????? Hur vet man vilka skott den blommar på?


Min jättejätteunderbara granne gav mig en uppgrävd buske som hon sa jag kunde dela i flera små och plantera ut. Jag ska ge mig på det imorron tänkte jag, fast nu har jag glömt vad det var för buskar.


Jag har tydliga anvisningar om hur man anlägger en rabatt som blommar hela sommaren. Höga växter bak och låga fram. Men vad ska man ha för blommor då?????


Förra året var jag wild´n crazy och köpte färdiga plantor, grävde gropar och arrangerade i prydliga rader. Åh, det var så fint så! Har ingen aning om vad det var för blommor men de var röda och gula och orange. Olika modeller.


Sen kom sniglarna och åt upp alltihop och jag gick in och deppade.


Deppar lite nu med. Att behöva gå en hel sommar och blunda för att få en blommig trädgård känns inte optimalt...

Ovido - Quiz & Flashcards