Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Sajberlena - 28 maj 2010 20:48

Hej hej, nu gör jag ett litet blixtbesök här med lägesrapport beträffande hur "landet" ligger. (Hahaaaaa - var FÅR jag allt ifrån??)  


Landet är nästan klart, ska fyllas på med mer sten bara. Stenen vi fick hem var så dödligt skitig så jag trodde vi hade fått vit sten, men det var bara lera. Alltså måste vi tvätta eländet först och det är ingen rolig historia...


Men kolla här nu då, ungefär såhär såg mina förtjusande land ut innan vi satte igång. Och nej, som sagt. Trädgårdsarbete är inte min starka sida... Så har vi slutgiltigt rett ut det med bildbevis och allt.



Mhm, ingen vacker syn, inte vacker alls. Meeeen nuuuuu....


Tadaaaaa!


       


Ååååhhhh, tackar tackar! *bugar djupt* Jovars, jag är rätt nöjd själv!


Som sagt, lite mer sten ska dit men vi får ta det i helgen.


Sen har vi ju en liten fontän i trädgården också, den såg ut såhär för ett tag sedan:


     


Inte jättekul, eller hur?


Men nu är den ganskar rolig!


    


Jäkla mörka bilder, kameran är som den är...


Jo, och sen har ju Mr Prince von Frog flyttat hem till oss också.

  


Nu ska jag inte ta åt mig så mycket ära av det här, okej okej.   


Det är maken som slitit mest hund medan jag ägnat mig åt sånt här:


  


Det här är vad professorerna kallar för ett "bokslut" fast i Coopkasse och inte riktigt färdigt. Men det är väl vad som pockar på min uppmärksamhet ca 12 timmar om dygnet för tillfället, därav det lite dåliga bloggandet. Kassarna lär ropa på mig några dagar till så jag hälsar på lite sporadiskt, men snart! Snart är jag fäääärdiiiiig!


Imorron blir det äventyr på hög nivå, hela familjen ska ut och paddla kanot med grannar och bekanta. En aktivitet som jag förmodligen lär återkomma till nästa gång. Om jag överlever vill säga.


Till dess - njut av dessa kreationer, skapade av Silvia på Blommorna! Hon är bara såååå duktig!


      


Kanotiverderci!



Ovido - Quiz & Flashcards