Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Omgiven av ond, bråd död...

Av Sajberlena - 26 april 2011 20:10

Har ju sagt det förr men vissa sanningar är så sanna att de gott kan upprepas; jag är inte så bra på det där med blommor och sånt.


För att underlätta för mig själv grävdes landen upp förra året och ersattes av krukor på en stenbädd. Såhär:


    


I höstas körde jag ner krukorna i källaren, vattnade lite ibland och nu kördes de fram igen. Nog tyckte jag väl att de såg lite halvrisiga ut men jag menar; vem gör inte det såhär efter vintern?


Så nu har jag klippt, vattnat och grejat i flera dagar. Lite synd att jag lagt så mycket energi bara - igår fick jag reda på att de är stendöda...


       

    


Å nu känner jag mig lite fånig...    


Ytterligare dödsfall har konstaterats i familjen; imorgon begraver vi en kär gammal vän:


  


Det är bara att inse; den har gjort sitt och den har gjort det bra! Ingenting lever för evigt. Man får glad för den tid som varit. Och vara tacksam över att det finns massor av klyschor att ta till i sorgliga stunder. Den har varit vår sommarstuga, vår semester och vår bostad under flera år, utom sista fem åren. Vi hade pensionerat den med visionen om att det kanske skulle gå att transplantera vissa nödvändiga delar och få den i form en vacker dag.


Men tyvärr. Två vintrar av det här slaget blev bara för mycket. Framför allt med tanke på att "någon" glömde stänga takluckan redan förra hösten.


Faktum är att jag fällde en tår av bedrövelse när den drogs fram från sitt gömställe bakom garaget idag. Så mycket positiva minnen...
Tala inte om det för någon bara...  Det skulle förstöra min image!  



  




           

 
 
Ingen bild

Grannen en bit bort

27 april 2011 17:29

Lena, sörj ej. Ni kan få låna våran, som tack för att ni varit så snälla och varit hus/hundvakt. Bara till att slå en pling =)

Sajberlena

27 april 2011 19:30

Oh, underbara vänner!

I gengäld kan ni få låna... hm... ni kan få låna några vissna plantor? ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards