Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Grönt är skönt... å dyrt...

Av Sajberlena - 5 september 2011 13:42

Jo, mitt gröna hår då...


"Har ni schampoo som tar bort metall ur håret?" frågade jag på Kicks. Tjejen hämtade Björn Axén Silverschampoo å balsam (redan berättat jag vet), jag betalade 260 spänn (har inte kommit över det än) och åkte hem.


Maken, som är en väldigt bra make, passade på att fråga frisören när han var och klippte sig. "Ska hon HA Silverschampoo...?"


Frissan ropade "Näjnäjnääääj" och skickade med honom en flaska Schampoo mot grönt hår. 99 spänn, katching.


Nu är det ju inte bara hårfärgen som är bedrövlig, statusen på håret i övrigt är inte precis top notch efter en sommars tvagning i hårdmetall och obefintligt PH-värde. Försök kamma ut en näve stålull så förstår du vad jag menar.


Alltså - akutsamtal till frissan. Första bästa som hade tid. "Klipp mig!" skrek jag. Frisören slet och drog, skakade på huvudet... "Jag måste nog ta en bit..." mumlade hon tyst för sig själv. "BRA bit..."

"Klippa av skiten" sa jag.


Så hon gjorde det.


"Kan jag färga om det?" frågade jag med bästa I-or-deppiga tonläge när jag såg hur de ljusfärgade tussarna dalade ner mot golvet och gav fritt spelrum åt det mer råttfärgade.


"Mja... det kan bli en kemisk reation, börja ryka och allt gå av..." sa hon. "Inte så bra..."


Suck. Betalade 400 spänn, beställde ny klipptid om sex veckor och gick ut i den grådassiga, halvregniga måndagen igen.


759:-... Det är vad det kostar att bli av med grönt hår. Ja - och då har jag inte räknat in de tvåtusenfemhundra för ny filtreringsmassa till brunnen.


Tjoho...


 
 
riesling

riesling

5 september 2011 20:43

*ler igenkännande*
Det är alltid lika trist när man sitter hos frisören och försöker rädda någon slags katarof - frivillig eller ofrivillig - samt betala högvis med pengar för det ...
Jag tycker så synd om dig!!

http://riesling.bloggplatsen.se

Sajberlena

5 september 2011 22:43

*snyft* Taaaaack kära du, tack... Jag tycker också synd om mig. Fast det känns bättre när vi är flera... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards