Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Sajberlena - 7 augusti 2011 23:30

Tja... Kanske är det inte så farligt att börja jobba imorron...

Det känns liksom... lite "över" på nåt vis.

Och om ett år är det ju dags igen!


Hello hösten. Vintern. Våren. Here we go...


       

Av Sajberlena - 7 augusti 2011 14:04

Låt oss prata lite alvar.


Ölands-alvar.


       

Ödesmättat. Vidsträckt. Oändligt. Åtminstone i typ 3,5 x 1,5 mil oändligt.


På alvar alltså...


Nu har vi precis kommit hem efter en vecka på denna underbara ö. Nu kan jag andas igen. Nu har jag fått min årliga Ölands-dos. Fått bo i "min" stuga. Ätit kroppkakor. Badat i ett grönt hav med sandbotten utan krabbor och maneter. Solat mig röd på axlar och näsa. Köpt lampor och lampkupor på loppis. Det sista var i och för sig inte ett val vi gjorde själva;


Sonen slog huvudet i lampan, varpå den helvita kupan av glas åkte i golvet och gick i miljarder bitar. Full jakt på ny kupa. Vi hittade en som satt på en annan lampa. Alltså köpte vi lampan. Men kupan var för liten... Plan B - vi byter ut hela lampan. Vi hängde upp den nya lampan, tittade på den ett tag och konstaterade att den var så jäkla snygg så den skulle vi minsann ha själva! Ner med lampan igen och ny jakt...


Till sist hittade vi en ny kupa. Som passade. Förvisso var det liljekonvaljer på den, men den var söt.


Den nya lampan hänger nu hemma i köket.


Nu vet vi inte riktigt var vi ska göra av den gamla kökslampan bara, den är också jättefin.


Kanske måste vi nu köpa en egen stuga på Öland så vi har någonstans att hänga den...?


 

Hej då Öland! Vi ses nästa år!

Ovido - Quiz & Flashcards