Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Sajberlena - 15 augusti 2011 00:03

...hälsning från Sajbervärlden.


Klockan är 00.16 och aaaaaallt är luuuuugnt! För tillfället.


Har tagit kål på tvestjärten i disktrasan, slagit på spindeln på toaletten (fast jag missade den med tidningen så nu vågar jag inte gå in dit), fått en skalbagge i tangentbordet (det ligger nu nedpackat i en kasse och få därigenom anses förbrukat), spolat ner en fästing i toalettstolen och maken vaccinerar som bäst sin dator som precis fått virus.


Nästa vecka känns som en bra öppningspremiär för mitt nya Insektsirarium, första fem besökarna bjuds på fri entré!


Nästa vecka är också den vecka som inleds med FRD (Första Rökfria Dan) och avslutas - förmodligen - med ett ÅF (Återfall) eftersom det är kräftskiva på lördag. Taskig planering helt enkelt.


Därtill ska IKEA föräras besök av undertecknad för införskaffandet av ett höj och sänkbart skrivbordsunderrede (vågen), ett led i bekämpandet av LR (LenaRyggvärk).

I ett svagt ögonblick lovade jag visst att motionera en minst miljonerkilometers-promenad med god vän på tisdag och fråga mig inte hur jag tänkte där för det gjorde jag uppenbarligen inte. Men lovat är lovat.


Ni ser - jag jobbar på hårt och envetet med min livsstil, sundhet och hälsa! Jag borde fantamej få medalj!


Okej okej - jag har inte börjat än, men bara min planering och schemalagda motions- och hälsoprofil är värd all belöning den kan få.


Så... hörs vi inte mer framåt slutet av veckan så kan ni förmoda att jag a) dött av tristess eller b) är ute och kutar, flåsar och frustar så jag helt enkelt inte har tid att motionera internet.


Eventuellt båda delarna fast i omvänd ordning.


Hej hopp i motionsspåret!



Ovido - Quiz & Flashcards