Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Sajberlena - 16 augusti 2011 21:54

Aaaaahhhh - Loa Falkman goes Carmen. Allsång på Skansen. Avslutningsavsnittet. Gubb-TV, sa Måns. Jatack, sa jag och dreglade framför TV:n över all manlig fägring, skönsång och glimtar i ögon. Fast... vad i helsike var det för frilla Peter Jöback lagt sig till med? Den var i sliskigaste laget för mig alltså. Men resten - Oh lala!


Nu blir det väl polisanmält för övervägande del manligt uppträde eller nåt - det skaaaaa ju vaaaaa så hiiiiimla pettimeternoga nu för tiden. Personligen fattar jag inte ens hur människor har tid och energi över att reagera på sånt trams. Det har inte jag - jag har fullt upp med att låta mig underhållas, skratta åt parodihumor och skråla med i allsångerna!

Men jag är ju i grunden en ganska lycklig människa också, det kanske är det som är skillnaden?


Å märker ni hur HIMLA snabbt jag skriver det här inlägget? Hoppas ni hinner med att läsa - vi har nämligen fått uppgraderat bredband!!! 16 dagar för sent men ändock...


Det visade sig tydligen att de 24 kilometer i bajten vi beställde först - som Telia sedan sa att vi inte kunde få för att de inte fanns och ville ge oss 30 istället - visst fanns! Däremot gick det inte att få 30 (vavadejasaaaaa???) därför blev det systemfel varje gång de försökte trycka på "gnälligakunderpålandet"-knappen. Nu var det ju inte precis någon som ringde oss och berättade detta. Förrän idag.


Fast något modem till mitt nya, mobila bredband har jag inte fått. Överväger att rama in SIM-kortet och hänga på väggen. NÅN nytta ska man väl ha av det i alla fall?


Nähä! Vika tvätt var det ja... "kilar vidare, skönsjungandes Toreador, on guard! Toreador, Toreador!
And dream well, yes, dream of fighting
There is a pair of black eyes watching you,
That await your love.
Toreador, love awaits you!..."

Ovido - Quiz & Flashcards