Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

To do

Av Sajberlena - 10 januari 2012 08:02

Det brukar skojas om våra handväskor. Hur mycket de rymmer, innehåller och att det skulle gå att bygga en rymdfarkost av alla grejer om man gick under namnet McGyver.


Min handväska är förmodligen inget undantag, men den är inte fylld med så praktiska grejer. Den är mestadels fylld med lappar. To Do - lappar.


Det är frisören, massören, hundtrimmaren, tandläkaren. Sen är det egenhändigt nedskrivna Kom Ihåg!-notiser om årsmöten, lämna det till den och den, hämta det hos dem, handla sånt å sånt och glöm inte beställa tid för service och besiktning. Dessvärre har jag utelämnat VAD som skall ha service och besiktning... Möjligen bilen, men det är osäkert.


Så jag häller ut detta berg av lappar, visitkort och tidbokningskort och undrar hur det kommer sig att jag inte missar mer än jag faktiskt gör! För det är ju inte precis så att jag har direkt koll på vilka lappar som ligger där och skräpar. Jag behöver något lämpligt forum för sammanställning av alla dessa lappar.


I julklapp fick jag en jättebra almanacka av svärfar. En röd, stor med gott om utrymme att nedteckna viktiga happenings i. Därtill köpte jag för ett tag sedan en stor handväska i vilken almanackan ryms och det finns ingenting att skylla på!


Det är nu jag blir kluven... Ska jag skriva även sådant som gäller övriga familjen i almanackan eller använda den bara till det som rör mig? Ska jag notera att "Maken: jobbmöte med lyxmat, goda viner och spännande människor. Barnen: Kompisar, kalas. Jag: Tvätta" eller bara mina egna viktiga åtaganden? Jag känner att det kan väcka vissa negativa, bittra känslor hos mig när jag läser hur kul alla har det utom jag... Den borde liksom bara vara min.


Vi har en familjekalender i köket. I den noteras allas förehavanden i den mån "någon" kommer ihåg att notera. Ska jag verkligen behöva skriva allt dubbla gånger? Dessutom har vi en whiteboardgrej som rör innevarande vecka. Visserligen är det aldrig någon som noterar någonting på den förutom konstnärliga talanger med ett "måste göra streckgubbar och rita fåniga prylar", men den finns! Ska den användas så blir det tre gånger allt ska skrivas!


Ett beslut måste fattas. Jag gör en notering på baksidan av ett kuvert; BÖRJA ANVÄNDA ALMANACKAN SÅ FORT DU BESTÄMT HUR! och lägger i min handväska.

Aha - där låg en lapp jag glömt bort. ÅKA OCH JOBBA står det på den.


Ooops....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards