Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Mat- och motionsdagbok

Av Sajberlena - 13 januari 2012 10:46

Jo, jag läste att det är BETYYYYYDLIGT enklare att gå ner i vikt om man skriver ner allt man äter och all motion man gör. Så jag tänkte att som ytterligare en strävan åt rätt håll ska jag prova den metoden. Alltså inför jag nu då mat- och motionsdagbok, okej?


Det går att göra på alla viktforum som finns, men vem behöver sånt när man har det här liksom! Jag kör här så kan ni alla hänga med, klappa händer och heja på! Nu jäklar kör vi, jag tänker att om jag skriver väldigt energiskt så kanske jag har tappat ett par-tre kilo framåt kvällen?


Så hittills då:


Mat:
2 koppar kaffe

Motion:

Styrka: Vaknat (klivit ur sängen), duschat (fyra höga benlyft över badkarskanten)   

Kondition: 14 spring uppför och nedför trappan (väckning av barn, hämtning av glömda saker, påklädning, väckning av omsomnade barn, återuppväckning av barn), rask promenad mellan bil och jobb 50 meter   
Smidighet och balans: Påklädning av strumpbyxor. (Borde få extrapoäng där va, vi snackar HÖGA benlyft och sånt)       


Dagens fusk: sprang inte upp för trappan gång 15 för att väcka barn, stod nedanför trappan och skrek.   


Shit, å klockan är bara 11!!!


Det här blir kanon det...



 
 
Ingen bild

sorbylena

16 januari 2012 13:23

hej jag googlade på å en sån sås sen... efter en sketch som jag har i huvuet men inte kan få fram text och vem som skrivit, å då fick jag förslag på den här bloggen.... så jag tittade in. men hur gick det då till slut med viktnedgången? ha det gott(:

Sajberlena

16 januari 2012 13:36

Hej och googlevälkommen - det gick... väl... inte så bra... kanske... typ...

Men jag börjar om på måndag! :D

Ha det gott du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards