Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Jag är en psykopat

Av Sajberlena - 27 januari 2012 08:51

Läser Aftonbladet; "Så vet du om du lever med en psykopat" med stort intresse. Uppenbarligen lever inte jag med en psykopat - men min man gör! Jag hade ingen aning...


Jodå, hör här:


Utmärkande för en psykopat är följande;


Hon är ytligt charmig och tror att hon är viktigare än andra. (Frågor på detta?)

 

Hon manipulerar andra för egen­ ­vinnings skull. Hon ljuger och bedrar utan svårigheter. Hon är likgiltig inför att åka fast. (Det är väl många år sedan jag sanningsenligt berättade vad min shopping kostar EGENTLIGEN. Och OM maken nu kommer på mig så gör det inget, jag flashar lite med ögonfransarna och snart äter han ur min hand igen).

 

Hon visar lite ånger eller skuld. Ibland kommer hon att säga förlåt, men det är bara för att slippa ­andras tjat. (Jag har ingen ånger eller skuld att visa! Fast jag säger aldrig förlåt för jag har aldrig fel, det vet ju alla!)

 

Hon är hjärtlös och känner inget medlidande. (Nä! Det är väl mig man ska känna medlidande med? Som t ex när maken slet av hälsenan tre dagar innan julafton för några år sedan - vem fick sitta och vila i en stol i en vecka medan jag slet häcken av mig? Precis. Medlidande in my ass - om jag inte slitit ut det...)

 

Hon lever av andra eller har en aggressiv attityd. (Vaddårå? Maken tjänar mer än jag och det är klart man blir ARG när han inte gör som man vill och säger???)

 

Hon har dålig självkontroll och är promiskuös.(Här haltar det möjligen en aning - kriteriet promiskuös ger mig lite Psykopat Light-stämpel. Självkontrollen är obefintlig, annars hade jag ju både varit smal, rökfri och vunnit maraton...)

 

Hon hade beteende­problem redan som ung och satt i arresten innan hon ens fyllt 18. (Bortsett från arresten så... Möjligen klarade jag mig undan den för att jag var tillräcklig smart och psykopatisk redan då!?)

 

Hon har en impulsiv livsstil. Hon är en risktagare. (I rest my case!)

 

Det är befriande med diagnoser. Att få känna sig insorterad i rätt fack liksom. Tillhörighet.


Psykopat...


Mhm, känn på den! Undrar om jag kan gå med i någon intresseförening?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards