Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Det blir liksom inte som man tänkt sig...

Av Sajberlena - 27 januari 2012 21:54

Morgonens vision om dagen:


Jobba. Köra till Kalmar med Storson och Lillfis och köpa garn, mat och möbler till storsonen. Komma hem till en make som under tiden kört mellansonen till avgångsbussen till helgens flygvapenövning, eldat och är lite ensam och glad att se oss. Laga god mat, dricka gott vin tillsammans med hemmavarande barn och make i godan ro och sedan påbörja stickande av en fin tröja.


Ni hänger med? Bra.


Kvällens summering av dagen:


Försovning. Kört Lillfis till skolan. Jobbat. Städat bilen. Kört till Kalmar en timme efter planerad tid. Köpt tillräckligt med garn för att lägga upp maskor - det fanns inte mer. Kommer i slutet av nästa vecka... Hm. Köpte möbler och mat. Nemas problemas(!!). Ringt hem till maken som precis stod i begrepp att köra Mellansonen. Kört hem typ två timmar efter planerad tid. Kom hem jättejättesent... Ringt maken flera gånger på hemvägen men ingen svarar. Kommer hem, lastar ur bilen. Alla är trötta och griniga och maken är inte hemma!? Ringt maken igen på mobilen, nu är klockan över åtta på kvällen och bussen skulle gått för 40 minuter sedan - var är han??? Det har inte kommit någon buss... Han står med Mellansonen, dennes kompis och kompisens pappa och fryser.

Slängt in allting från bilen, packt upp alla miljoner kassar SAMTIDIGT som jag eldat, lagat mat och försökt få igång min nyinköpta köksradio som inte ville fungera såsom jag tycker den borde göra. Fick fram mat klockan 21.30, en i mitt tycke utmärkt tid för att äta middag på men som övriga familjen tycker är aningen sent... Känsliga typer i den där familjen...


Maken ringde och då lade telefonen av (TEEEEEELIAAAAA - NU ÄR DET FEL IGEEEEEN!!! SAMMA SOM FÖRRA GÅNGEN!!!!!!) så jag hörde varken vad han ville eller sa. Hittade en lucka mellan trädtopparna och lyckades ringa honom från min mobil. De var halvvägs till platsen för flygvapenövningen han och den andra pappan, det kom aldrig någon buss och ingen övningsledare kunde förklara varför.


Intog min middag ensam framför brasans sprakande medan arvingarna åt i vardagsrummet framför en dålig film på TV.


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Och om någon timme hoppas jag maken ska komma hem igen!


Å den som vill använda uttryck som "fredagsmys" - fredagsmys in maj äss!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards