Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Vad gjorde vi igår?

Av Sajberlena - 30 januari 2012 15:24

Igår var det dags för flyttetapp no II; storson i Lund, projekt komplettera möbler i ny lägenhet.


Den gick till så att vi åkte till Ikea, köpte massa platta paket och några värmeljus och sen skulle detta köras till Lund som igår då. Plötsligt ville två små bröder åka med också och det fick de ju, naturligtvis. Fast... nu kunde bara halva baksätet fällas eftersom barn inte får transporteras som platta Ikea-paket i bagageluckan.


Men vi stuvade och stuvade om och det gick bra! Och då, när allt var stuvat, kom storsonen på att han ville ha med sig en TV också! Älskade barn, vad gjorde man utan dem? Tja. Möjligen slapp man stuva och stuva om ett helt bohag i en Toyotakombi så många gånger...


Vi fick med oss TV:n, och bilen rullade till Lund med framänden en halv dm ovanför vägbanan och nästan fyra timmar efter planerad avgångstid! Bra så!


"Har ni pengar och så?" frågade maken. "Jaaaadååå" svarade jag.


Sen stannade vi på vägen och handlade lite förnödenheter (godis och läsk, det är långt till Lund), och då hade jag inga pengar för jag hade kört ifrån mitt kort. Storsonen löste ut mig från affären och skämdes i flera mil. Känsliga, de där barnen!


Eftersom vi skulle skruva upp hyllor och sånt så hade maken varit snäll nog att packa ner slagborrmaskin, skruvdragare, skruvar, pluggar, vattenpass och diverse annat smått å gott. Han är allt bra å ha den där maken!


Vi kom fram, jag började mäta gardiner och storsonen skruvade ihop ett soffbord. Duktig är han! Sen öppnade han lådan med TV-bänken och när jag hört honom sucka, stöna, klia sig i huvudet och vända på alla bitarna femtioelva varv så frågade jag om han behövde hjälp? Sen satte jag ihop eländet, visserligen med lite fel grejer här och där men ändå! Storsonen skruvade ihop ett nattduksbord. Det tog lika lång tid som TV-bänken. Möjligen finns det en anledning till att han valt ett mindre praktiskt yrke...?


Å så var det hyllorna då... Det finns betongväggar och det finns armerade stålväggar, ytbelagda med låssasbetong eller nåt. Förmodligen var det en sådan vägg han hade för det var lögn att borra några hål i den. Jag stod där med slagborrmaskinen och hävde alla mina XX kilo över den och när vi alla var lomhörda för några veckor framåt hade jag borrat en halv centimeter!


Nu fanns det en trävägg också, så vi tog den istället. Sen hoppas vi väl bara att hyllorna inte ramlar ner...


Jag sydde upp en gardin, sydde mig i fingret och blödde som en gris. Lite synd att de beiga, fina gardinerna nu är bitvis rödfärgade, men ingen kan säga annat än att jag offrat blod, svett och tårar på mina barn! Good parent!



Jaaa... sen åkte vi hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards