Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Hur många kilo lycka är lagom?

Av Sajberlena - 21 maj 2010 21:27

Men är det inte så förbaskat innerligt underligt!


För ett och ett halvt år sedan mådde jag inget vidare, vilket tydligt avspeglade sig på min vikt. Jag tappade lite fotfäste i tillvaron och var blev därigenom JÄTTEsmal! Fick köpa en helt ny garderob, stackars mig...   


Inget ont som inte har något gott med sig!


Nuförtiden mår jag otroligt bra och tillvaron ter sig lyckligare än någonsin - vilket tydligt avspelgar sig på min vikt. Jag har återgått till en Barbamamma med generöst tilltagna kurvor och väldigt hårt åtsittande kläder...


Men KAN man få må bra både in- och utvärtes nån jäkla gång eller vaddå?   


Förvisso var det kanske lite VÄL bra då när det var dåligt, eftersom alla trodde jag hade fått en släng av anorexi eller närmade mig mitt yttersta. Sen fick jag ju för mig att sluta röka, vilket hastigt förändrade det hela och gjorde att jag utan vidare tungt arbete fyllde ut rynkorna i ansiktet utan dyra krämer. En del fyller läpparna med fett och rynkorna med botox, jag fyller hela ansiktet men naturligt, kan man säga.


För säkerhets skull började jag röka igen, allt för att hejda den galopperande viktökningen med sex kilo på fyra veckor, men den spurtade på med fyra kilo till av bara farten.


Alltså kan alla vara trygga med att ju fler yttre kilo jag drar på mig desto bättre mår jag inombords. Och tvärtom. Nu är ju då frågan hur lycklig jag vågar bli, för mer än 10 kilo lycklig vill jag nog inte vara faktiskt.


Kunde man få vara både lycklig och i lagom vikt eller är det förbjudet kanske?   


Får fundera på det medan jag äter en pralin eller två...







 
 
Ingen bild

Carina P

22 maj 2010 01:16

Det är helt ok att vara "jätte" lycklig : )

 
Ingen bild

Annakarinsol

22 maj 2010 09:46

En människa är aldrig så olycklig eller lycklig som hon tror...;)

 
riesling

riesling

22 maj 2010 20:08

Hahaha ...
Aldrig är väl människan en nöjd varelse ... :-)
Jag är precis som du - bli supertunn när jag mår dåligt. Men visst är det konstigt att maten fastnar på ett annat sätt i kroppen när man mår bra?? (För det kan väl inte ha något att göra med mängd och/eller typ av mat ...)

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards