Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Rimmad lägesrapport

Av Sajberlena - 18 december 2010 18:22

Melodi: den där mössen sjunger i Askungen på julafton... Framföres skrålande, falskt och forcerat.

 

 

Jag fejar å jag grejar å jag byker å jag stryker

 

Inför stora julakvällen, å sen för nyårssmällen

 

Över snödrivor jag hoppar när jag är ut och shoppar

 

Å jag rastar väl mitt kort å saldot sjunker ganska fort

 

Å julklappspappret har tatt slut och tejpen meeeeee!

 

 

 

Å paket jag skulle skicka upp till landets norra ände

 

Men när jag skulle köra, vet ni vad som hände?

 

Jo plötsligt kom jag på, att paketen var för få

 

Ett låg kvar hemma på bordet och jag mumla fula ordet

 

Vände Spykersaaben om och körde heeeeeeem!

 

 

 

Hugga gran det kan vi glömma, den i snötäcket sig gömma

 

Och uti mörka smålandsskogen, dit hittar inte plogen

 

Så från skogen får vi fara för att julefriden klara

 

Hela vägen in till stan och pröjsa massor för en gran

 

Den logiken är ju skum och väldigt duuuuuuum!

 

 

 

De e massor kvar att göra, några resor till att köra

 

Innan julefriden vinner – jag undrar om vi hinner?

 

Men inget ska få hindra, söners ögon från att tindra

 

Dygnet har så lite timmar och här sitter jag och rimmar

 

Kanske borde jag istället koka knäääääääck?

 

 

 

 
 
sofie

sofie

18 december 2010 22:16

fin blogg:)
besök min och va gärna med i veckans blogg ?:)

http://sofieyouknow.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

20 december 2010 10:45

Alldeles briljant!!
Vad duktig du är!!!
Passar precis min falska sångröst också ...

http://riesling.bloggplatsen.se

Sajberlena

20 december 2010 12:22

Nämen ooohh, tack, men äsch inte då...

Men bra att den passade din stämma också, du märker hur naturligt det blir att dra på sista orden va? Skrålande liksom... Med blandade tonarter?

Vi ska kanske bilda kör?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sajberlena - 10 mars 2013 13:24

Hörrni, jag har flyttat nu.   Ni hittar mig här!   www.sajberlena.blogspot.se   ...

Av Sajberlena - 8 mars 2013 09:00

Jo, vi är ju skogsägare då... Jaså, visste ni inte det? Nämen oj, har jag glömt berätta det... Förlåt mig. Jomen vi har ju en skog. Med träd. Och buskar och blåbärsris och en upptrampad stig. Den är inte så stor kanske, men den är hög. Fullt tillräck...

Av Sajberlena - 7 mars 2013 20:33

Är ni lika trött på mig som jag är? Jag har flamsat och tramsat och haft mig i flera år nu, först på freewebs.com och sedan här.   Jag funderar allvarligt på att flytta härifrån. Gjorde ett försök för länge sedan, men den nya fungerade inget vida...

Av Sajberlena - 5 mars 2013 22:07

Åkte till jobbet. Kom dit innan nio - måste nästan vara OB-tillägg på sånt va? Jag menar, att jobba mitt i nätterna? Sen jobbade jag och jobbade och jobbade ÖVER! Jobbade så länge att de hann tömma postlådorna innan jag hunnit få med mina fakturor......

Av Sajberlena - 4 mars 2013 22:26

När jag har en blogg men skiter i att blogga på flera dagar så hamnar jag i läget att det finns så mycket att berätta så man inte vet var jag ska börja, och det blir jättejobbigt att sortera ut så jag hoppar över det en dag till. Och en till. Och en ...

Ovido - Quiz & Flashcards